برنامه های هفته دولت شرکت آزمایشگاه فنی خاک اعلام شد

برنامه های هفته دولت شرکت آزمایشگاه فنی خاک اعلام شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۲۲ | ۱۴۰۱/۰۶/۰۶

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اعلام برنامه های پیش بینی شده به مناسبت گرامی داشت هفته دولت توانمندی ها، دستاوردها و برنامه های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را اعلام کرد.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برنامه ها و عملکرد خود را در راستای اهداف دولت مردمی سیزدهم، وزارت راه و شهرسازی، تحول، توسعه و ارتقاء کیفی پروژه های عمرانی در سراسر کشور قرار داده است تا از این طریق در چارچوب سند تحول دولت مردمی زمینه ساز تحقق ایران قوی باشد.

 

کیانپور در تشریح برنامه های پیش بینی شده این شرکت به مناسبت هفته دولت گفت: اهم برنامه های ارتباطی و اطلاع رسانی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، متناسب با شرح وظایف و ماموریت این شرکت و در جهت ارائه خدمات مشاوره ای، فنی، تخصصی و آزمایشگاهی به پروژه های ملی، استانی و بخش خصوصی در ارتقاء کیفی، افزایش طول عمر مفید و کاهش هزینه ها است.

 

ثبت بیش از سه میلیون مورد آزمایش فنی و تخصصی در پروژه های عمرانی دولت سیزدهم

 

وی با بیان اینکه برنامه ها، اقدامات و توانمندی های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در هشت بخش تقسیم بندی شده است، تصریح کرد: همکاری با سازمان ها و توابع وزارت متبوع در راستای معرفی نقش آفرینی، فعالیت ها و اقدامات و ارائه خدمات این شرکت برای انجام مطالعات اولیه، آزمایش های فنی و مهندسی حین اجرای عملیات احداث زیر ساخت های حمل و نقل، نهضت ملی مسکن و ... است آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک موفق شده است طی یک سال گذشته بیش از سه میلیون مورد آزمایش در قالب 600 نوع آزمایش متنوع را در پروژه های عمرانی سراسر کشور به ثبت رسانده و نقش آفرینی تاثیرگذاری در ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه هایی که در هفته دولت رونمایی یا به افتتاح خواهد رسید داشته است.

 

افتتاح بیش از 50 آزمایشگاه محلی در سراسر کشور با تجهیزات منحصربفرد

 

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از رونمایی بیش از 50 واحد آزمایشگاه محلی در سراسر کشور خبر داد و گفت: در راستای پایش کیفیت و انجام آزمایش های مورد نیاز پروژه های مهم عمرانی سراسر کشور، در حوزه فعالیت های وزارت راه و شهرسازی در استان های تهران، البرز، قم، ایلام، کردستان، کرمان، خراسان جنوبی، خوزستان، گیلان، سمنان، کرمانشاه و اردبیل فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و در استان تهران به عنوان نمادین پنج آزمایشگاه محلی به طور رسمی رونمایی خواهد شد.

 

معرفی خدمات نوین شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

 

وی افزود: در هفته دولت نیز شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نسبت به معرفی خدمات نوین شرکت در انجام مطالعات ژئوتکنیک، صحرایی و آزمایشگاهی پروژه های عمرانی سراسر کشور اقدام خواهد کرد و به عنوان نمونه پروژه مطالعات ژئوتکنیک و انجام بیش از یک هزار و 300 متر حفاری ماشینی (45 گمانه)، به همراه انجام سایر آزمایش های تکمیلی نظیر نفوذ دینامیکی مخروط (CPTU) در کلان پروژه پترو پالایشگاه نگین مکران خلیج فارس (استان هرمزگان) معرفی خواهد شد.

 

کیانپور به یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک که خدمت مستقیمی به عموم مردم ارائه می دهد اشاره کرد و تصریح کرد: دفتر مهندسین مشاور این شرکت نسبت به پیاده سازی سامانه مدیریت معابر درون شهری (PMS) در استانهای تهران، زنجان، قم و البرز در دولت سیزدهم اقدام کرده است که موفق به برداشت اطلاعات بیش از 6 هزار کیلومتر – خط از معابر درون شهری به کمک فناوری و دانش بومی شده اقدام کرده و با این اقدام ضمن افزایش سرعت بازسازی معابر هزینه های کارفرما را تا بیش از 50 درصد کاهش داده است.

 

حضور موفق در ژئوتکنیک دریایی

 

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه نخستین حضور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در راستای توسعه بنادر کشور انجام شده است افزود: این شرکت با حضور موفق در مطالعات خاص ژئوتکنیک دریایی موفق شد بیش از یک هزار متر حفاری را در راستای توسعه ظرفیت های بندری کشور در بنادر دیلم، گناوه و ریگ استان بوشهر به سرانجام برساند.

 

میز ارتباطات آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک پیوند دهنده دانشگاه و صنعت

 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در راستای تقویت ارتباطات دو سویه مردم و دولت میز ارتباطات این شرکت برای برگزاری جلسات و دیدارهای مردمی در حوزه های علمی، پژوهشی، مطالعاتی، ارتباط با مشتری و همکاران راه اندازی شده است.

 

کیانپور افزود: با توجه به اهداف و برنامه های شرکت در زمینه توسعه در زمینه های مطالعاتی و تجهیزاتی و میز ارتباطات با حضور اساتید، دانشجویان و صنعتگران تشکیل شده و به دنبال ثمر رساندن ایده ها و راهکارهای پیشنهادی است و این تعامل را در جهت توسعه و پیشرفت به وجود آورده و با تولید نرم افزار "بارا" و نیز بومی سازی تجهیزات منحصربفرد با توجه به تحریم های ظالمانه اقدام کرده است.

 

وی تصریح کرد: این شرکت در راستای اهداف دولت مردمی سیزدهم در شفافیت، عدالت و قانونگرایی و نیز در جهت تقویت ارتباطات دو سویه مردمی و دولت میز ارتباط مردمی خود را در هشت بخش تعریف کرده است.

 

کیانپور ادامه داد: این ارتباط دو سویه شامل گروه های نخبگان، کارفرمایان، مهندسین مشاور، پیمانکاران، اساتید و دانشجویان، اصحاب رسانه، فعالان عرصه صنعت، بازنشستگان و پرسنل و کار گروه های تخصصی است.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman