همه چیز درباره سرخس ها

همه چیز درباره سرخس ها
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۶ | ۱۴۰۱/۰۱/۳۰

سرخس‌ها یکی نوع از گیاهان آوندی هستند، به همین دلیل فاقد هر گونه گل و بذر هستند. قدمت این گیاه نزدیک به 360 میلیون قبل می‌رسد.

به گزارش اخبار ساختمان، سرخس از گل‌ها خانگی هستند که شما می‌توانید در منزل خود از آن نگهداری کنید. سرخس‌ها از برگ‌های بسیار زیبایی برخوردارند یکی از دلایل زیبایی این گیاه داشتن برگ‌های پرپشت است. همه‌ی این‌ها باعث می شود که سرخس‌ها به یک گل خانگی فوق‌العاده زیبا برای خانه‌هایی شما تبدیل شود. در این مقاله که با کمک تیم‌ بست‌ماس نوشته شده است ما شما را با یک دید کلی با این گیاه فوق‌العاده آشنا خواهیم کرد.

 

سرخس چگونه گیاهی است؟

 

سرخس‌ها یکی نوع از گیاهان آوندی هستند، به همین دلیل فاقد هر گونه گل و بذر هستند. قدمت این گیاه نزدیک به 360 میلیون قبل می‌رسد. سرخس‌ها گونه‌های متفاوتی دارند گونه‌‌های متفاوت این گیاه تا  بیست هزار گونه حدس زده می‌شود. در ایران تنها صد گونه از سرخس با تلاش تیم تحقیقاتی بست‌ماس شناسایی شده است.

 

گیاه سرخس

 

انواع سرخس

 

 سرخس‌های نام‌های متفاوتی دارند ما در اینجا به چند نمونه از این سرخس‌ها اشاره می‌کنیم.

*  سرخس Polypodium Vulgare

*  سرخس Asplenium Trichomanes

*  سرخس Asplenium Scolopendrium

*  سرخس Asplenium onopteris

*  سرخس Dryopteris

این دسته از سرخس‌ها شناخته ترین سرخس‌های موجود در بازار هستند. و همچنین بهترین گونه‌هایی هستند که شما می‌توانید در خانه‌ی خود استفاده کنید.

 

کاربردهای سرخس

 

کاربردهای سرخس علاوه

 

سرخس‌ها علاوه بر این که یک گل تزئینی فوق‌العاده در خانه می‌باشند. به تصفیه هوای خانه نیز کمک فراوانی می‌کنند. این گیاه‌هان فوق‌العاده زیبا هستند و باعث می‌شود تا فضای خانه‌ی شما به زیباترین حالت ممکن دربیاید. همچنین عطر سرخس‌ها در اوایل صبح بسیار فضای خانه شما را مطبوع می‌کند. اگر می‌خواهید درباره سرخس‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله تخصصی بست‌ماس راجع به سرخس‌ها را مطالعه کنید.

 

نگهداری از سرخس

 

سرخس‌ها مانند دیگر گیاهان روی کره زمین به چند فاکتور آب، خاک، رطوبت و دما نیاز دارند. این فاکتور‌ها به هر گیاهی کمک می‌کند تا رشد کافی داشته باشد. اما فاکتورهای هر گیاه با گیاه دیگری متفاوت است. سرخس‌ها معمولا به رطوبت بالایی نیاز دارند و خاک‌هایی با زهکشی بالا برای‌شان مناسب تر است.


دمای مناسب برای سرخس‌ها بین 15 تا 22 درجه سانتیگراد می‌باشد. اما دماهای 10 تا 30 درجه را تحمل می‌کنند. هرچند دمای مناسب برای رشد این گیاه همان 15 تا 22 درجه است. شما می‌توانید اطلاعات کامل در مورد این مطلب را از مقاله نحوه نگهداری سرخس‌ های بست‌ماس را می‌توانید مطالعه کنید.

 

سرخس

 

ویژگی سرخس ها برای کار در تراریوم چیست؟

 

یکی از مناسب ترین گیاهان برای کار در تراریوم در بسته سرخس‌ها می‌باشند. گیاهانی که داخل شیشه تراریوم کار می‌کنید، باید چند ویژگی را رعایت کنند. در مرحله اول اینکه گیاه مورد نظر شما باید با محیط مرطوب و جریان هوای کم داخل تراریوم سازگاری داشته باشند. نکته دوم ویژگی سرخس‌ها که از دید عوام پنهان می‌ماند این‌ است که گیاه باید رشد مناسب با سایز تراریوم شما داشته باشد. سرخس‌های معرفی شده تیم بست ماس، رطوبت دوست و سازگار با تراریوم هستند. از طرفی رشد آهسته آن‌ها باعث نگهداری چند ساله آن‌ها خواهد شد. مثلا دیده شده است که یک سری از  سرخس‌‌ها مثل سرخس عقاب در کمتر از 6 ماه تا 2 متر رشد کنند! و اگر این اتفاق بی‌‌افتد می‌تواند به تراریوم شما آسیب بزند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman