استاندار لرستان مطرح کرد:

کارخانه فولاد ازنا راه‌اندازی خواهد شد

کارخانه فولاد ازنا راه‌اندازی خواهد شد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۱ | ۱۴۰۰/۱۰/۰۸

استاندار لرستان، در نشستی که با حضور نمایندگانی از سه قوه در تهران برگزار شد بر راه‌اندازی فولاد ازنا به‌عنوان یک طرح مهم اقتصادی استان تأکید کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، فرهاد زیویار، در حاشیه جلسه مشترک که با حضور نمایندگانی از سه قوه در تهران با موضوع کارخانه فولاد ازنا برگزار شد، اظهار کرد: نحوه واگذاری کارخانه فولاد ازنا به خریدار جدید، توان مالی، صلاحیت فنی و اجرایی و همچنین جدول زمانبندی راه‌اندازی کارخانه از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که پس از بررسی و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی ادامه داد: این کارخانه هم‌اکنون حدود ٨٥ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از فن‌آوری روز برخوردار بوده که روند اجرایی کارخانه به علت مشکلات قضایی مالک آن در گذشته، متوقف مانده است.

زیویار افزود: در این جلسه تصمیم بر آن شد توافق بین خریدار و فروشنده با نظارت دادستانی تهران و کمک استانداری لرستان حاصل شده و تا ۲۰ دی‌ماه سال جاری قیمت کارشناسی کارخانه انجام شده و عملیات اجرایی آن توسط مالک تا بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شود.

استاندار لرستان بیان کرد: به منظور اثربخشی اقدامات و تصمیم‌سازی بهتر، نمایندگانی از هر سه قوه در این جلسه حضور داشتند و تاکنون برای اتمام و آغاز به کار این کارخانه پیگیری‌های فراوانی در استان و در سطح ملی از طریق رؤسای قوا صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در راستای راه‌اندازی کارخانه فولاد ازنا از تمام ظرفیت‌ها و راهکارها برای این مجموعه با اهمیت استفاده خواهد شد و همچون گذشته از هیچ کمک و مساعدتی دریغ نمی‌شود.

زیویار با اشاره به اینکه بسیار مهم است خریدار صلاحیت لازم برای تکمیل پروژه و آغاز بهره‌برداری از این مجموعه عظیم را داشته باشد، تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط با هدف تسهیل در امورات بطور همزمان اقدامات لازم را برای انتقال سهام و راه‌اندازی این کارخانه مهم انجام دهند چراکه این پروژه یک سرمایه ملی و استانی است و نباید راکد بماند و هرچه سریع‌تر مقدمات فعال شدن و بهره‌برداری از آن فراهم شود.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman