یک مقام مسئول در فارس اعلام کرد:

احداث 500خانه ویژه خانواده‌های دو معلولی

احداث 500خانه ویژه خانواده‌های دو معلولی
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۶ | ۱۴۰۰/۱۰/۰۱

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی فارس اعلام کرد که ٥٠٠ واحد مسکونی ویژه خانواده دو معلولی به بالا در استان در حال احداث است.
به گزارش اخبار ساختمان، پریسا زارعی با بیان اینکه تسهیل گری یکهزار و ١٠٠ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی برای امسال در دستور کار قرار گرفته است، گفت: هم‌اینک یک پروژه تحت عنوان فاضل در شیراز ویژه مددجویان بهزیستی در دست اجراست که مرحله فنداسیون قرار دارد.

بهزیستی تسهیلگر خانه‌دار شدن است

او با تصریح بر این نکته که بهزیستی ایجاد کننده مسکن نیست که تسهیل کننده است، افزود: به عنوان مثال؛ اگر فردی در مناطق روستایی درخواست زمین داشته باشد، با مکاتباتی که با بنیاد مسکن می‌شود، زمین با تخفیف ویژه به وی واگذار می‌شود.

معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی فارس خاطرنشان کرد: یا اگر خانواده ای دارای دو معلول به بالا باشد، چه در مناطق شهری و چه روستایی، باز هم بنیاد مسکن و راه و شهرسازی زمین به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهد.

تسهیلات بلاعوض برای مددجویان بهزیستی

زارعی خاطرنشان کرد: همچنین کمک‌های بلاعوض از ٥٠ میلیون تومان تا سقف ١٤٠ میلیون تومان داریم که به متقاضیان داده می‌شود.

او تسهیل گری در امر دریافت امتیاز و انشعاب برق و آب و گاز در صورت ساخت و ساز را از دیگر خدمات بهزیستی ذکر و عنوان کرد که تعداد زیادی از یکهزار و ۱۰۰ واحد، به صورت خود مالکی در حال ساخت است و تعدادی هم به صورت پروژه‌ای در حال ساخت هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی فارس گفت: ٩٤ واحد از این تعداد واحدهای در دست ساخت؛ در شهرستان‌های شیراز، استهبان، داراب، آباده، اقلید، نی‌ریز و ... به صورت پروژه‌ای توسط مجمع انجمن خیرین مسکن ساز در حال ساخت است.

زارعی یادآور شد: این واحدها براساس تفاهم نامه پنج جانبه بین بهزیستی، انجمن خیرین مسکن ساز، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان در حال اجراست.

ایسنا

برچسب ها:

مسکن معلولان ،فارس 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman