مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان مطرح کرد:

74.1 درصد اسناد مسکن روستایی صادر شد

74.1 درصد اسناد مسکن روستایی صادر شد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۴ | ۱۴۰۰/۰۶/۰۸

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون ۶۸ هزار و ۷۰۷ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی به میزان ۷۴.۱ درصد در استان صادر شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، رضا خواجه‌ای در ادامه گفت: صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی، باعث افزایش مشارکت و فعالیت در روستاها می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه همین موضوع خود توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت، عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان به خوبی توانسته در این زمینه موفق عمل کند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری در چهار ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان بیش از دو برابر رشد داشته‌ایم، اضافه کرد: در چهار ماهه نخست سال گذشته به تعداد ۵۱۳ فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری صادر شده، به طوری که این میزان در مدت مشابه سال جاری به تعداد یک هزار و ۶۰ فقره افزایش یافته است.

خواجه‌ای با بیان اینکه برخورداری از مزایای مالکیت تثبیت شده به ویژه برای اقشار روستاییان از ملزومات یک توسعه موزون است، عنوان کرد: اینگونه منابع به صورت منطقی و عدالت‌گونه میان مردم آن جامعه تقسیم می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار می‌رود، گفت: سنددار کردن واحد مسکونی به موازات سایر سیاست‌های توسعه‌ای مناطق روستایی از جمله این روش‌ها است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۸ هزار و ۷۰۷ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی به میزان ۷۴.۱ درصد در استان صادر شده است، گفت: این میانگین در سطح کشور ۶۳.۳ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه، ثبت دارایی محرومان در نظام‌های ثبتی و به ویژه روستاییان که عمدتا جزو اقشار کم درآمد حساب می‌شوند، می‌تواند باعث افزایش مشارکت آنها در فعالیت‌ها و گام‌های موثرشان در توسعه شود، خاطر نشان کرد: مدیریت کارآمد منابع زمین، کمک به مقاوم سازی مساکن، تقویت هویت اجتماعی، استفاده از تسهیلات بانکی، کمک به رونق اقتصادی روستا، برابری اجتماعی، توسعه مشارکت‌های مردمی، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه و فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس به روستاها، برخی اهداف عمده ثبت و صدور اسناد و املاک روستایی به شمار می‌آید.

فارس

برچسب ها:

مسکن روستایی ،زنجان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman