مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

افتتاح 500 واحد مسکن روستایی در مهاباد

افتتاح 500 واحد مسکن روستایی در مهاباد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۸ | ۱۴۰۰/۰۶/۰۶

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی روز جمعه در آیین افتتاح طرح های مسکن روستایی واقع در روستای "ترشکان" مهاباد گفت: امسال به مناسبت هفته دولت این تعداد منزل مسکونی روستایی در کل استان با مجموع اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال شامل ۲۰۰ میلیارد ریال آورده شخصی و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بهره‌برداری رسید.
به گزارش اخبار ساختمان، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی محمود بدلی در آیین افتتاح طرح‌های مسکن روستایی واقع در روستای "ترشکان" مهاباد اظهار داشت: امسال به مناسبت هفته دولت نعداد ۵۰۰ منزل مسکونی روستایی در کل استان با مجموع اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال شامل ۲۰۰ میلیارد ریال آورده شخصی و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: از ابتدای طرح مقاوم‌سازی منازل مسکونی روستایی تاکنون ۸۷ هزار و ۵۰۰ مسکن در سطح روستاهای آذربایجان‌غربی مقاوم شده که هزینه بالغ بر ۴۲ هزار میلیارد ریال شامل ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات و ۳۰ هزار میلیارد ریال آورده اشخاص بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی با بیان اینکه میانگین استانی خانه‌های مقاوم‌سازی شده ۳۰ درصد است، تصریح کرد: از مجموع کل منازل مقاوم‌سازی شده پنج هزار و ۹۰۰ منزل در سطح روستاهای مهاباد بوده که برای اتمام آن ۸۳۰ میلیارد ریال آورده و ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات بوده است.

بدلی یادآور شد: تاکنون از مجموع ۱۵ هزار مسکن نیاز به مقاوم‌سازی مهاباد پنج هزار و ۹۰۰ مسکن شامل ۴۰ درصد خانه‌ها مقاوم‌سازی شده که نسبت به میانگین استانی ۱۰ درصد بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداختی به متقاضیان امسال به یک میلیارد ریال رسیده که با سود پنج درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله است.

خاطرنشان می‌شود با حضور استاندار آذربایجان‌غربی ۵۰۰ مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در استان به مناسبت هفته دولت و به طور نمادین در مهاباد به بهره‌برداری رسید.

فارس

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman