مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان خبر داد:

احداث 2600 مسکن روستایی در همدان

احداث 2600 مسکن روستایی در همدان
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۳ | ۱۴۰۰/۰۶/۰۳

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان از تولید ۲۶۰۰ واحد مسکن روستایی در استان خبر داد و گفت: از دهه فجر سال گذشته تا کنون ۲۶۰۰ واحد مسکن روستایی با مجموع زیر بنای ۲۰۸ هزار متر مربع با اعتبار ۵۲۰۰ میلیارد ریال احداث شده است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش اخبار ساختمان،حسن ظفری در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه از دهه فجر سال گذشته تا کنون عملیات اجرایی بهسازی ۴۳ روستای استان با ۴۶۷ میلیارد ریال اعتبار به انجام رسیده است، اظهار کرد: در این ۴۳ روستای استان همدان ۸۸ پروژه عمرانی تعریف شده است.

وی افزود: ۷۵ پروژه جدول گذاری،زیرسازی و آسفالت به طول ۶۷ کیلومتر، هشت پروژه کانال به طول ۲۱۸۰ متر، دو پروژه دیوار سازی به میزان ۴۱۵۱ متر مکعب و سه پروژه اجرای پل در این روستا ها انجام شده است.

وی یادآور شد: در مجموع طی هفت ماه گذشته ۵۶۶۷ میلیارد ریال در بخش مسکن و بهسازی روستایی توسط بنیاد مسکن هزینه شده است.

ظفری با اشاره به احداث ۳۰۰۰ واحد مسکن محرومین در این استان، خاطرنشان کرد: احداث ۳۰۰۰ واحد مسکن محرومین در استان همدان به طور ۱۰۰ درصد اجرا و تحویل بهره برداران شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه براساس سرشماری سال ۹۵ در استان همدان ۱۶۵ هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد، ادامه داد: ۱۹۹ هزار خانوار در این واحدها سکونت دارند.

این مقام مسئول با اشاره به بهسازی و نوسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور، اظهار کرد: سهمیه استان همدان بیش از ۱۴۸ هزار فقره تسهیلات بوده که متناسب با این تسهیلات بیش از ۱۲۲ هزار متقاضی واجد شرایط به بنیاد مسکن مراجعه کردند.

ظفری ادامه داد: با عقد قرارداد این تعداد متقاضی بیش از ۱۱۰ هزار مسکن روستایی از این برنامه برخوردار شده و موفق به اخذ پایانکار شدند.

وی شاخص نوسازی و بهسازی مسکن روستایی کشور را ۴۸ درصد دانست، یادآور شد: این در حالیست که این شاخص در استان همدان ۶۷ درصد است که بر اساس افق ۱۴۰۴ باید به ۷۰ درصد برسیم که قطع به یقین با توجه به سهمیه های اخذ شده و استقبالی که از سوی مردم وجود دارد، طب دوسال آینده از شاخص افق ۱۴۰۴ عبور خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه سهمیه استان در سال‌جاری بیش از ۱۲ هزار و ۳۵۰ فقره تسهیلات تعیین شده که خوشبختانه میزان این تسهیلات بیش از ۱۲۳۵ میلیارد تومان است که در بخش مسکن روستایی در زمینه تولید و اشتغال یک فعالیت بسیار موثر در ابعاد ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طی سال ۱۴۰۰خلق خواهد کرد.

ظفری بیان کرد: تا کنون بیش از ۸۱۵۵ فقره به عنوان تخصیص به استان ابلاغ شده و بیش از ۳۲۵۲ متقاضی به سیستم بانکی معرفی شده است و طی یک ماه گذشته ۶۸۰ متقاضی موفق به عقد قرارداد شده و در شرف آغاز فعالیت هستند.

ایسنا

برچسب ها:

مسکن روستایی ،همدان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman