مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد:

بهسازی 10 هزار مسکن روستایی در اصفهان

بهسازی 10 هزار مسکن روستایی در اصفهان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۴ | ۱۴۰۰/۰۶/۰۲

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از بهسازی ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی در اصفهان خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، منصور شیشه‌فروش با اشاره به اینکه برای بهسازی مسکن روستایی امسال سهم استان 10 هزار واحد مسکونی بود، اظهار داشت: تاکنون هفت هزار و 950 واحد سهم استان ابلاغ شده است و با همکاری بنیاد مسکن به بانک‌ها معرفی می‎شدند.

وی افزود: بهسازی مسکن روستایی نقش مهمی در بهبود زندگی و کاهش خطرات ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی دارد و در چند سال گذشته 62 هزار 368 واحد روستایی توانسته‌اند از تسهیلات بانکی کم بهره در استان استفاده کنند و واحدهای مسکونی در برابر حوادث ایمن شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بر اثر زلزله بهمن سال گذشته در پادنای علیا چندین واحد مسکونی آسیب دید، گفت: 58 واحد مسکونی شهری و 320 واحد روستایی به طور کامل تخریب و 300 واحد مسکونی شهری و روستایی نیز تا 60 درصد دچار آسیب و خسارت شدند که نیاز به تعمیر داشتند.

وی ادامه داد: دولت برای بازسازی و نوسازی واحدهای آسیب دیده سمیرم در مجموع 36 میلیارد و 550 میلیون تومان تسهیلات بانکی، 16 میلیارد و 900 میلیون تومان وام بلاعوض و پنج میلیارد تومان برای تأسیسات زیربنایی در نظر گرفت.

شیشه‌فروش تصریح کرد: کارشناسی‌های اولیه در همان روزهای نخست انجام شد و 583 واحد احداثی و 232 واحد تعمیری مشخص شد و در حال حاضر آواربرداری 165 واحد انجام شده است و بنیاد مسکن و ستاد بازسازی همچنان در آنجا فعال هستند و قبل از ورود به مهرماه منازل باید تحویل داده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: بانک‌ها موظف شدند تسهیلات را زودتر پرداخت کنند تا قبل از رسیدن به فصل سرما ساکنان آن استقرار پیدا کنند.

تسنیم

برچسب ها:

مسکن روستایی ،اصفهان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman