لذت خوردن غذا در اعماق دریا

طراحی خاص رستوران آندر

طراحی خاص رستوران آندر
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۵۸ | ۱۳۹۸/۰۲/۳۱

طراحی اولین رستوران زیردریایی اروپا برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ از طرف شرکت اسنوهتا رونمایی شد. آخرین بررسی ما نشان می دهد که این پروژه در حال ساخته شدن بر روی یک بارج (نوعی شناور بزرگ) است و مهندسان در حال آماده سازی مقدمات غرق کردن امن سازه مدرن به درون شمالی ترین دریای نروژ و رساندن آن به بستر هستند.
به گزارش اخبار ساختمان، اسنوهتا، آندر را به یک پریسکوپ بسیار بزرگ متصل کرده است که قرار است جلوه گر پنجره ای پانورامیک باشد که مشتریان بتوانند در حالی که از غذای خود لذت می برند منظره ای از کف دریا را نیز تماشا کنند. این سازه در واقع یک پریسکوپ غرق شده را شبیه سازی می کند.


Image result for ‫رستوران دریایی آندر‬‎

رستوران آن ۴۹۵ متر مربع است که روبروی یک پنجره بسیار بزرگ قرار گرفته. دیوارها دارای ضخامت ۱٫۵ متر و از جنس بتون هستند تا بتوانند رستوران را در برابر موج های عظیم و شکننده این اقیانوس قطبی محافظ کنند. پیشبینی می شود که آندر در بهار ۲۰۱۹ افتتاح و آماده رزرو مشتریان باشد.


Related image

این رستوران زیر آبی همانند یک آکواریم می باشد که در یک محیط دریایی، به ارائه خدماتی که تمام رستوران های معمولی به مشتریان خود ارائه می کنند، می پردازد. بستر این رستوران، ۵ متر بالاتر از سطح آب قرار دارد و جنس آن از بتن مستحکم می باشد.


Image result for ‫رستوران دریایی آندر‬‎

نمای خارجی این رستوران زیر آبی، در برابر فشار و شوک های ناشی از شرایط ناهموار دریا مقاوم است و در محیط داخلی آن، پنجره هایی وجود دارد که به صورت دیواری شیشه ای، منظره ای بی نظیر از موجودات دریا و تغییراتی که زیر آب در حال رخ دادن است را ارائه می کند.

با ساخت این رستوران زیر آبی، فضایی برای مراجعه کنندگان به وجود آمده است که با ورود به محیط داخلی این سازه، لذت زندگی زیر آب و احساس ترسی که همواره با آن ها همراه است، بسیار جذاب است. همچنین، قرار گرفتن در این فضا تمام خواس فرد اعم از فکر و جسم، دچار چالش می شود. بودن در محیط های این چنین، تجربه ای است که به یک بار امتحانش می ارزد.


Related image



برچسب ها:

طراحی ،رستوران ،زیرآب ،دریا ،آندر 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman