جامع ترین راهنمای پیدا کردن نشتی در خانه

جامع ترین راهنمای پیدا کردن نشتی در خانه
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۳ | ۱۳۹۹/۱۰/۱۴

آب منبع پایان پذیری است و مشتری مراقب باشید تا آب کم مصرف شود. گاهی اوقات چکه هایی ایجاد می شود که خودتان خبر ندارید و ناگهان با قبض بالا مواجه می شوید.

به گزارش اخبار ساختمان، اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت لوله کشی ساختمان را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک لوله کش در تهران باشید می‌توانید درخواست لوله کشی ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

1: تمام لوازم مصرف کننده آب را خاموش کرده و شیرآلات را ببندید. در حین انجام این کار هیچ شیری را باز نگذارید.
2: به سراغ کنتور آب روبروی خانه بروید. درب را باز کنید. شاید توی آن پر از گرد و خاک باشد.
3. ببینید آیا عقربه آن می چرخد. بسته به نوع کنتور، عقربه آن ممکن است عقربه یا مثلث باشد و حین مصرف آب حرکت کند. در صورت چرخش عقربه چکه وجود دارد.
اگر درباره چرخش عقربه مطمئن نیستید، عدد فعلی آن را یادداشت کنید، 30 ثانیه صبر کنید و هیچ شیری را باز نکنید. دوباره آن عدد را بخوانید. اگر تغییر کرده بود پس چکه وجود دارد.
4. فلکه اصلی خانه را پیدا کنید. معمولا این فلکه در موتورخانه یا بیرون خانه قرار دارد. آن را ببندید.
5. دوباره کنتور را بررسی کنید و مطمئن شوید هیچ آبی مصرف نشده باشد. اگر عقربه ایستاد یا تغییر نکرد پس چکه داخل خانه وجود دارد. اگر عقربه حرکت کرد پس چکه بیرون خانه است.
6. اگر نتوانستید چکه را پیدا کنید از لوله کش کمک بگیرید.

آب منبع پایان پذیری است و مشتری مراقب باشید تا آب کم مصرف شود. گاهی اوقات چکه هایی ایجاد می شود که خودتان خبر ندارید و ناگهان با قبض بالا مواجه می شوید.

 



چکه های معمول توی خانه

شیرآلات


چکه شیرآلات به خاطر خراب بودن واشر است. واشر روی سینک زیر دستگیره قرار دارد. تعویض این واشرها آسان است، البته اگر ابزار لازم در اختیار داشته باشید. باید فلکه زیر سینک یا اصلی را بسته و دستگیره را بردارید. می توانید از ابزار فروشی ها ابزار لازم را بخرید.

توالت

چکه های توالت می توانید بدون سروصدا کلی آب مصرف کند. حتی یک چکه از آن هزینه زیادی در پی دارد. اما تعمیر آن آسان و کم هزینه است.

برای یافتن این چکه باید درب را برداشته و چند قطره رنگ خوراکی پشت مخزن بریزید. سی ثانیه صبر کنید و کاسه توالت را نگاه کنید. اگر تمیز بود چکه وجود ندارد، اگر رنگی بود چکه هست.

در بیشتر موارد با تعویض آبراه مشکل حل می شود که البته در ابزار فروشی ها موجود است.

فلکه آبراه

اصلی ترین دلیل چکه توالت خراب بودن یا عایق بودن آبراه است. آبراه لوله لاستیکی کف مخزن است که با شسته شدن کاسه باز می شود. در صورت خراب بودن این لاستیک آب از مخزن به بیرون می پاشد.

 



خراب بودن دستگیره سیفون

اگر دستگیره سیفون خراب است، ممکن است چکه کند. مهره آن را محکم کنید، اگر کار نکرد دستگیره خراب است.

چکه لوله

در بهترین حالت میزان آب مخزن باید به اندازه باشد. در صورتی که زیاد باشد سرریز می کند و از لوله پایین می آید. همین موضوع می تواند به چکه منجر شود.

نکته: اگر هیچ کدام از این روش ها موثر نبودند باید کار را به لوله کش بسپارید.

چکه های دیگر

معمولا فشار آب لوله ها زیاد است اما چکه با گرانش حرکت می کند و فشار ندارد. به همین دلیل یافتن آن سخت است. گاهی اوقات چکه از یک نقطه شروع شده و بعد به اطراف درز پیدا می کند و آسیب آشکار ایجاد می کند. بنابراین لکه روی سقف، دیوار و چوب (مثل کف کابینت سینک آشپزخانه یا حمام) می تواند نشانه چکه باشد. حتما محل چکه را خوب بررسی کنید و فقط به بررسی قسمت آسیب دیده اکتفا نکنید.

چگالش هم نوعی چکه است که گرچه طبیعی است اما در صورت زیاد بودن به دیوار، سقف، کف و سطح چوبی آسیب می رساند. در صورت چگالش زیاد لوله ها را عایق کنید.

 



چکه های زیرزمینی

1. به قسمتی از خانه که همیشه خیس است نگاهی بیندازید.
2. جلوی در خانه را بررسی کنید. در صورت وجود آب جمع شده که هرگز خشک نمی شود، احتمالا آب نشت می کند.


برچسب ها:

نشتی آب ،شیرآلات 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman