مسئول آتش‌نشانی شهرداری خرم‌دره تاکید کرد:

ضرورت استفاده درست از پکیج‌های دیواری

ضرورت استفاده درست از پکیج‌های دیواری
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۵ | ۱۳۹۹/۰۹/۰۴

مسئول آتش‌نشانی شهرداری خرم‌دره گفت: استفاده از پکیج‌های دیواری در کشور رو به افزایش است که متعاقب آن باید نکات ایمنی برای بهره‌برداری ایمن از آن‌ها نیز مد نظر مردم باشد.
به گزارش اخبار ساختمان، کیانوش نظری عنوان کرد: افزایش استفاده مردم از پکیج‌های دیواری و توجه نکردن به رعایت نکات ایمنی در استفاده از این وسایل ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسئله نشت گاز از مسائل مهمی است که باید در خصوص هر وسیله گازسوزی با جدیت مورد بررسی قرار گیرد، افزود: در همه وسایل احتراقی گازسوز از جمله پکیج دیواری آب‌گرم، به علت وجود اتصالات در مسیر عبور گاز، این احتمال وجود دارد که نشت گاز به وجود آید. همچنین در صورت انجام نشدن فرآیند احتراق، گاز به صورت عمده وارد محیط اطراف شده و خطر آتش‌سوزی و انفجار را برای مصرف‌کنندگان به‌وجود می‌آورد.

این مسئول با تاکید بر اینکه در پکیج‌ها با توجه به اینکه پکیج در همه طول سال کاربرد دارد و استفاده از آن منحصر به فصل خاصی نیست و مکان ثابتی برای نصب آن در نظر گرفته می‌شود، گفت: از مزایای این کار می‌توان به حذف اتصالات نامناسب مانند شیلنگ‌های انتقال گاز و دور بودن اتصالات از معرض تماس و برخورد با اشیا، عمر و قابلیت اطمینان را در پکیج بالا اشاره کرد.

نظری با اشاره به اینکه نشت دود به داخل ساختمان به دو طریق نشت منواکسید کربن حاصل از احتراق ناقص گاز و کاهش اکسیژن موجود در هوای اتاق باعث آسیب زدن به بهداشت محیط می‌شود، بیان کرد: برای جلوگیری از نشت دود حاصل از احتراق در وسایل گاز سوز از جمله پکیج دیواری، مقررات و استانداردهایی توسط مراجع ذی‌صلاح تعیین می‌شود که در صورت رعایت آن‌ها خطر نشت دود به فضای اتاق به کمترین مقدار خود می‌رسد.

وی ادامه داد: علاوه بر رعایت این قوانین، وجود سنسور دود و سیستم ایمنی کنترل خروج صحیح دود و نیز سیستم کنترل عملکرد صحیح فن وجود دارد. این سنسورها با تشخیص یک عملکرد ناصحیح در پکیج، وجود خطا در سیستم را تشخیص داده و ایمنی را برای مصرف کننده پکیج فراهم می‌آورند.

مسئول آتش‌نشانی خرم‌دره با اشاره به این نکته که وسایل گازسوز برای تشکیل احتراق نیاز به مصرف اکسیژن دارند که به همین علت مقرراتی برای نصب پکیج دیواری و یا پکیج آب گرم در واحدهای ساختمانی کوچک اتخاذ شده است، افزود: در واحدهای ساختمانی کوچک نصب پکیج با مخاطراتی مواجه است زیرا در صورت نبود جریان هوای تازه مناسب پکیج با مصرف هوای داخل اتاق‌ها، هوای تنفس ساکنین را نیز مصرف می‌کند.

وی با بیان اینکه پکیج‌ها از مشعل‌های کوچکی برخوردار هستند و همه سیستم‌های حرکتی آن‌ها به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شود که کمترین صدا را ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: پکیج آلودگی صوتی بسیار پایینی ایجاد و آرامش مطلوبی را برای مصرف کننده تامین می‌کند. همچنین در صورت رعایت قوانین، می‌توان پکیج را در کابینت نیز جانمایی کرد که باعث کاهش صدای تولیدی شعله و فن پکیج نیز می‌شود.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman