نگاهی به گرانترین و ارزان‌ترین مناطق تهران

نگاهی به گرانترین و ارزان‌ترین مناطق تهران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۹ | ۱۳۹۹/۰۸/۲۷

آمار‌های منتشره نشان می‌دهد منطقه یک گرانترین و منطقه ۱۸ ارزانترین مناطق برای خرید ملک در شهر تهران هستند.

به گزارش اخبار ساختمان، بررسی جدید‌ترین آمار بانک مرکزی در خصوص قیمت مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد قیمت میانگین یک متر مربع زیر بنای واحد مسکونی در مهرماه به رقم ۲۶ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان رسیده است که نسبت به شهریورماه ۹۹ با رشد ۱۰ درصدی و نسبت به سال قبل ۱۱۰ درصد رشد پیدا کرده است.

باتوجه به آمار در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با ۱۴.۷ درصد از کل معاملات بیشترین تعداد قرارداد را به ثبت رسانده است؛ منطقه ۱۰ با ۹.۴ درصد و منطقه ۲ با ۸.۴ درصد رتبه‌های بعدی معاملات را نصیب خود کرده اند.

بررسی‌ها حاکی از آن است که ۷۳.۴ درصد از کل معاملات مسکن در شهر تهران در ۱۰ منطقه ۵، ۱۰، ۲، ۴، ۱۴، ۷، ۱، ۸، ۱۵ و ۱۱ صورت گرفته است.

 



در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران بیشترین میانگین قیمت آپارتمان مربوط به منطقه یک با رقم ۵۶ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان بوده است و کمترین قیمت نیز مربوط به منطقه ۱۸ با میانگین ۱۲ میلیون و ۴۲۷ هزار تومان به ثبت رسیده است.

همچنین بیشترین تعداد معاملات در منطقه ۵ با ثبت هزار و ۲۷۰ قرارداد و کمترین در منطقه ۱۹ با ۶۵ قرارداد به ثبت رسیده است.

بررسی‌های میدانی بازار مسکن در روز‌های اخیر نشان می‌دهد که به واسطه روند نزولی قیمت ارز قیمت مسکن تا حدودی کاهش یافته و امید به افزایش بیشتر قیمت‌ها برخی از خریداران ملک را از خرید منصرف کرده است.

به گفته برخی از کارشناسان قیمت ملک به روند نزولی خود ادامه خواهد داد و این روند باعث افزایش فروشنده و عرضه در بازار مسکن شده است.

 



میزان


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman