بازار مسکن در کرمان حال خوشی ندارد

بازار مسکن در کرمان حال خوشی ندارد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۲ | ۱۳۹۹/۰۸/۲۴

مسکن که یکی از نیازهای اساسی هر فردی محسوب می‌شود، به دلیل رشد بی‌سابقه قیمت‌ها در این بازار طی یک سال گذشته به رویای دست‌نیافتنی تبدیل شده که روزهای سختی را برای جوانان از یک سو و مستاجران سردرگم رقم زده است.
به گزارش اخبار ساختمان، "سیدعلی گلسرخی" یک فعال بازار مسکن درباره قیمت مسکن در کرمان اظهار کرد: برای تحلیل بازار مسکن، شهر کرمان را می توان به چهار منطقه بالاشهر، منطقه متوسط، پایین شهر و حاشیه شهر تقسیم کرد که افزایش قیمت مسکن در دو بخش خرید و فروش و استیجاری در این چهار منطقه متفاوت است.

وی افزود: در منطقه متوسط شهری نسبت به سال گذشته حداقل ۱۳۰ درصد افزایش قیمت در بخش خرید و فروش آپارتمان و زمین و همچنین بخش مسکن استیجاری اتفاق افتاده و در حاشیه شهر ۱۰۰ درصد افزایش قیمت مسکن و زمین را شاهد هستیم.

گلسرخی تصریح کرد: در منطقه بالاشهر کرمان ۱۵۰ تا ۱۷۰ درصد افزایش قیمت زمین و مسکن نسبت به سال قبل رخ داده و در پایین شهر ۱۰۰ تا ۱۱۰ رشد قیمت را شاهدیم.

این عضو اتحادیه مشاوران املاک کرمان بیان کرد: در مسکن استیجاری نیز در بالاشهر بیش از دو برابر رشد اتفاق افتاده، در منطقه متوسط شهری حدود ۸۰ درصد و پایین شهر و حاشیه شهر حداقل ۵۰ درصد افزایش رهن و اجاره را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم که در برخی مناطق عدد بیش از این است.

وی درباره وضعیت معاملات حوزه مسکن عنوان کرد: بازار مسکن بر مبنای معادله کلی عرضه و تقاضا استوار است که در تمام مناطق شهر کرمان عرضه همیشه کم و تقاضا بیشتر بوده و همین مسئله موجب افزایش روزافزون قیمت هاست و اگر دولت فکری نکند، افزایش قیمت همچنان ادامه دارد که فکر نکنم دولت برنامه ای در این زمینه داشته باشد.

گلسرخی اظهار کرد: در حال حاضر خرید و فروش مسکن و زمین انجام می شود و تقاضا در بازار زیاد و عرضه کم و محدود است.

این فعال بخش مسکن در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: دولت تدبیر و امید بعد از انتقاداتی که به مسکن مهرِ دولت قبل از خود داشت، اعلام کرد طرح مسکن اجتماعی را دنبال می کند اما هیچ وقت محقق نشد و جدا از آن هیچ سرمایه گذاری در بازار مسکن صورت نگرفت.

وی افزود: در حال حاضر تقاضا در هر دو بخش خرید و فروش و مسکن استیجاری زیاد و عرضه کم است و در مسکن استیجاری احساس می کنم اگر وضع به همین روال باشد و عرضه ای از ناحیه دولت و سرمایه گذاران بخش خصوصی صورت نگیرد و مسکنی برای متقاضیان این بخش نداشته باشیم، در آینده نه چندان دور در حاشیه شهر کرمان و حاشیه ی حاشیه شهر با یک چادرآباد مواجه خواهیم شد که این اتفاق دور از انتظار نیست.

ایسنا

برچسب ها:

بازار مسکن ،کرمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman