مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد:

۳۳درصد منازل مسکونی مقاوم‌سازی شده‌اند

۳۳درصد منازل مسکونی مقاوم‌سازی شده‌اند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۴۴ | ۱۳۹۹/۰۸/۱۵

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۳۳ درصد خانه‌های مسکونی بر روی گسل در استان، مقاوم‌سازی شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، رضا خواجه‌ای در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جایگاه روستا و روستاییان در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجب شده که بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شمار آید؛ به ‌طوری که تا پایان سال‌جاری بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکونی روستایی در سطح استان از سوی این نهاد انقلابی مقاوم‌سازی می‌شود.

وی افزود: ۲۰۰۰ واحد از این تعداد در قالب مسکن محرومان (تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداری) است که برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۵ درصد و ۳۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مسکن استان و همکاری بانک‌های عامل در نظر گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون ۹۹ درصد ابلاغ سهمیه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در بانک‌های عامل انعقاد قرارداد شده است، ادامه داد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبار سال گذشته در استان زنجان به تعداد ۳۱۹۱ واحد ابلاغ شده که از این تعداد ۳۱۶۴ واحد معادل ۹۹ درصد نسبت به سهمیه ابلاغی انعقاد قرار شده که میانگین این میزان در سطح کشور ۶۴ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه‌ای تصریح کرد: در استان زنجان ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی شناسایی شده که می‌توان گفت تاکنون ۵۳ درصد از این واحدهای مسکونی روستایی استان معادل ۴۹ هزار و ۳۰۱ واحد در مقابل زلزله مقاوم‌سازی شده‌اند که امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی ساخت و سازها در مناطق روستایی، این میزان افزایش یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان یادآور شد: تعداد روستاهای محدوده گسل ۱۵۳ روستا با ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی بوده که از این تعداد ۵۹۲۱ واحد (معادل ۳۳ درصد) مقاوم‌سازی شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی، تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستائیان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها، تلاش در بهینه‌سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ترویج فرهنگ بیمه به روستائیان را امری مهم و ضروری دانست که تحقق این امر نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌های ذی‌ربط است.

ایسنا

برچسب ها:

مقاوم سازی ،زنجان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman