مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

احداث 7500 مسکن ملی در شهرهای تهران

احداث 7500 مسکن ملی در شهرهای تهران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۵ | ۱۳۹۹/۰۸/۱۰

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: هفت هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی از پروژه های اقدام ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان احداث می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، «خلیل محبت‌خواه» در ادامه افزود: بناست در قالب طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران نزدیک ۲۰ هزار واحد مسکونی احداث شود.

وی یادآورشد: از این تعداد هفت هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی مربوط به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است و مابقی در شهرهای جدید پرند، پردیس و اندیشه احداث خواهد شد.

محبت‌خواه با اشاره به اینکه مسئولیت احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی در شهرهای جدید با سازمان شهرهای جدید وزارت راه و شهرسازی است، اظهارداشت: سه هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت پاکدشت، شهریار، اسلامشهر، رباط کریم و قرچک احداث می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به سهم هر کدام از این شهرها اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۵۰ واحد در پاکدشت، ۵۰۰ واحد در شهریار، ۸۳۰ واحد در اسلامشهر، ۸۷۰ واحد در رباط کریم و ۴۰۰ واحد در قرچک ساخته می‌شود.

وی به احداث سه هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان تهران اشاره و خاطر نشان کرد: یک هزار و ۵۰۰ واحد در صفادشت، یک هزار و ۱۰۰ واحد در دماوند، ۳۰۰ واحد در پیشوا، ۵۰۰ واحد در فیروزکوه و ۵۰۰ واحد نیز در کیلان احداث خواهد شد.

محبت خواه ادامه داد: عملیات اجرایی این واحدهای مسکونی یک آبان همزمان با سراسر کشور و با دستور رئیس جمهوری آغاز شد.

این مقام مسئول درباره داده و تسهیلات مجموع واحدها در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت گفت: برای این شهرها ۲۴۹ میلیارد تومان داده با ۳۶۵ میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده‌است.

وی در این باره همچنین گفت: برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت یک هزار و ۱۴ میلیارد تومان داده؛ و تسهیلات ۳۹۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده‌است.

محبت‌خواه افزود: برای احداث این واحدهای مسکونی ۱۴ هکتار زمین در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۲۶.۶ هکتار در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده‌است و در مجموع مساحت این زمین ها که کلنگ زنی بر روی آن اتفاق افتاده به ۴۰.۶ هکتار می‌رسد.

برنامه اجرایی تولید مسکن اقدام ملی استان تهران شامل ۷۳ هزار و ۸۵ واحد در شهرهای جدید و شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman