تا پیش از زمستان پیش رو؛

گود برج میلاد ایمن‌سازی خواهد شد

گود برج میلاد ایمن‌سازی خواهد شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۳ | ۱۳۹۹/۰۸/۱۰

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران گفت: به زودی قرار است قرارداد شهرداری با شریک خود در پروژه فاز ۲ برج میلاد به صورت توافقی فسخ شود بنابراین تا پیش از فصل زمستان گود برج میلاد ایمن سازی خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، شکرالله بنار درباره تعیین تکلیف گودهای پر خطر شهر تهران گفت: تعدادی از گودهای پر خطر در شهر تهران مانند گودهای فاز دو برج میلاد، پروژه باران و پروژه مدائن متعلق به سازمان سرمایه گذاری است. به شهروندان این قول را می دهیم که این گودها تعیین تکلیف و ایمن سازی می شوند.

وی با اشاره به ساماندهی گود برج میلاد توضیح داد: بر اساس مصوبات هیات مدیره سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران و به توصیه نهادهای نظارتی مقرر شده است تا قرارداد سازمان با شریک فعلی گود به صورت توافقی فسخ و طی مراحل قانونی به مشارکت کننده جدیدی واگذار شود.

بنار افزود: گود فاز دو برج میلاد تا پیش از از شروع بارندگی فصل زمستان، تعیین تکلیف و ایمن سازی می شود. با این حال پایش گودها در سطح شهر وظیفه این سازمان نیست.

به گزارش سایت «شهر» بعد از افتتاح فاز اول برج میلاد در سال ۱۳۸۷ قرار شد برج دو قلو در کنار آن ساخته شود اما این موضوع به دلیل نبود ظرفیت در این مجموعه منتفی شد سپس مسوولان تصمیم گرفتند در کنار برج میلاد مجموعه تجارت جهانی و هتل ساخته شود، گود برداری انجام شد اما کار به دلیل مشکلات بین نهادها متوقف شد و سال ها این گود پر خطر بلاتکلیف ماند.

پیش از این عبدالرضا گلپایگانی - معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران - گفته بود توافقات با شریک که بنیاد تعاون ناجا به عنوان سازنده، انجام شده و مراحل تحویل در حال انجام است. با این حال بنیاد تعاون تعهد کرده که گود برج میلاد از نظر ایمنی مشکلی ندارد اما شهرداری تهران به محض تحویل برنامه جدیدی برای گود دارد، پیش از این قرار بود 3500 متر بنای تجاری (تجارت جهانی) ساخته شود که هم از منظر شهرسازی مناسب نبود و هم با شرایط امروز اقتصاد کشور تطابق نداشت. قرار است بناهایی با رویکرد اقتصاد مبتنی با فرهنگ مثلا برای ایجاد کاخ جشنواره، محل برگزاری حراج تهران و حتی توریسم درمانی ساخته شود.

ایسنا

برچسب ها:

گود برج میلاد 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman