رشد تولید میلگرد در نیمه نخست سال جاری

رشد تولید میلگرد در نیمه نخست سال جاری
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۴۸ | ۱۳۹۹/۰۸/۰۶

تولید میلگرد در نیمه نخست امسال از سوی فولادسازان به رقم چهار میلیون و ۵۴۵ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۱۵ درصدی را ثبت کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، برپایه جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، کل تولید میلگرد در سال ۹۸ رقم هشت میلیون و ۳۰۱ هزار تن بود که ۶ درصد بیشتر از سال پیش از آن (تولید هشت میلیون و ۸۲۶ هزار تن در سال ۹۷) به ثبت رسید.

افزایش ۱۷ درصدی تولید تیرآهن

برپایه این گزارش، فولادسازان در ۶ ماه ابتدایی امسال ۶۲۶ هزار تن انواع تیرآهن تولید کردند که در مقایسه با رقم ۵۳۶ هزار تن عملکرد دوره مشابه پارسال، افزایش ۱۷ درصدی نشان می‌دهد.

تولید تیرآهن در سال گذشته یک میلیون و ۱۲۲ هزار تن بود و رشد هشت درصدی را نسبت به رقم یک میلیون و ۳۵ هزار تن عملکرد سال ۹۷ ثبت کرد.

تولید ۳۹۳ هزار تن نبشی و ناودانی

کارنامه عملکرد فولادسازان در نیمه نخست امسال گویای تولید ۳۹۳ هزار تن نبشی، ناودانی و سایر مقاطع است و نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته که ۴۱۱ هزار تن ثبت شده بود، افت چهار درصدی نشان می‌دهد.

میزان تولید نبشی، ناودانی و سایر مقاطع در سال ۹۸ افزون بر ۷۹۹ هزار تن بود که در هم‌سنجی با سال ۹۷ و عملکرد ۷۶۹ هزار تنی، رشد چهار درصدی داشته است.

رشد ۱۳ درصدی تولید مقاطع طویل

نیمه نخست امسال، مجموع تولید مقاطع طویل توسط فولادسازان برابر با پنج میلیون و ۵۶۴ هزار تن شد و نسبت به چهار میلیون و ۹۰۶ هزار تن عملکرد نیمه نخست پارسال، حاکی از رشد ۱۳ درصدی است.

مجموع مقاطع طویل تولیدی در سال گذشته به رقم ۱۰ میلیون و ۳۲۲ هزار تن رسید و در مقایسه با سال ۹۷ که ۹ میلیون و و ۶۳۰ هزار تن بود، بازدهی ۶ درصدی را ثبت کرد.

به گزارش ایرنا، تولید شمش فولادی در نیمه نخست ۹۹ به رقم ۱۴ میلیون و ۳۹۲ هزار تن رسید و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی نشان می‌دهد.

ایرنا

برچسب ها:

میلگرد 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman