مسئول امور مالی شهرداری گرگان مطرح کرد:

۷۰ هزار واحد مسکونی گرگان بیمه ندارند

۷۰ هزار واحد مسکونی گرگان بیمه ندارند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۵ | ۱۳۹۹/۰۸/۰۴

مسئول امور مالی شهرداری گرگان گفت: ۷۰ هزار واحد مسکونی این شهر به سبب نبود دستورالعمل جامع گرفتن حق سهم ۵۰ درصدی شهروندان برای هزینه‌های بیمه، فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای در برابر حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله است.
به گزارش اخبار ساختمان، حسین رضائیان اظهار کرد: با وجود آنکه پارسال و با برگزاری مناقصه، شرکت مجری بیمه واحدهای مسکونی گرگان مشخص شد اما به دلیل دستورالعمل جدید وزارت کشور همچنان واحدهای مسکونی گرگان در برابر حوادث قهری فاقد پوشش بیمه‌ای هستند.

وی ادامه داد: بر اساس آئین نامه جدید، شهرداری‌ها فقط مجاز به پرداخت ۵۰ درصد هزینه بیمه هستند و بقیه این مبلغ به عنوان حق‌الزحمه شهروندان، باید از سوی آنان پرداخت شود که تاکنون روشی برای وصول این مبلغ تعیین و ابلاغ نشده است.

مسئول امور مالی شهرداری گرگان هزینه بیمه‌های مسکونی گرگان در سال گذشته را حدود ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: امیدواریم با اتخاذ راهکاری واحد و ابلاغ آن از سوی وزارت کشور هر چه سریع‌تر واحدهای مسکونی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

رضائیان گفت: در صورت مشخص شدن رویه اخذ ۵۰ درصد حق شهروندان، شهرداری گرگان مشکلی با تأمین و پرداخت حق سهم خود ندارد.

وی درآمدهای پیش بینی شده به سبب اعمال تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ و جریمه‌های ناشی از حذف پارکینگ و ساخت و سازهای غیرمجاز در سال ٩٩ را ۲۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

ایمنا

برچسب ها:

بازار مسکن ،بیمه ،گرگان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman