با افزایش ظرفیت و تولید انبوه سیمان،

قیمت سیمان در البرز کاهشی شده است

قیمت سیمان در البرز کاهشی شده است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۳ | ۱۳۹۹/۰۷/۳۰

سرپرست فرمانداری نظرآباد استان البرز اعلام کرد که افزایش ظرفیت و تولید انبوه سیمان در بزرگترین کارخانه کشور مستقر در این شهرستان نرخ این محصول ساختمانی را در بازار کاهش داده است.
به گزارش اخبار ساختمان، ابوالفضل ارمندپور افزود: در هفته های اخیر به علت نواسانات ارزی و بالا رفتن کرایه حمل و نقل شاهد افزایش قیمت سیمان در کشور بودیم.

وی گفت: با توجه به اهمیت‌ موضوع با برگزاری نشستی ویژه با حضور رییس سازمان صنعت، معدن تجارت استان، معاون اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز و مدیرعامل کارخانه سیمان آبیک این مهم مورد بررسی قرار گرفت.

ارمند پور گفت: دراین نشست مقرر شد تا کارخانه سیمان آبیک در طول شبانه روز به صورت سه نوبتی فعالیت تولیدی داشته باشد.

وی یاد آورشد: با توجه به اینکه بخش حمل بار سیمان نیز با مشکلاتی از قبیل لاستیک و حمل بار مواجه بودند افزایش قیمت در این بخش نیز پذیرفته شد.

ارمند پور اظهار داشت: براین اساس مقرر شد با پیش بینی های لازم قیمت سیمان تاثیر پذیر از قیمت حمل و نقل نباشد و در نتیجه قیمت هر کیسه سیمان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

کارخانه سیمان آبیک در سال ۱۳۵۲ با ظرفیت اسمی تولید سه هزار و ۵۰۰ تن کلینکر در روز راه اندازی شد که واحد دوم این کارخانه سال ۱۳۵۸ با ظرفیت اسمی چهار هزارتن تن کلینکر در روز بهره برداری شد، در نیمه دوم سال ۱۳۸۸ واحد اول کارخانه سیمان آبیک با ظرفیت اسمی روزانه هشت هزار و ۵۰۰ تن سیمان بهینه سازی و توسعه پیدا کرد.

اکنون این کارخانه روزانه بیش از ۱۳ هزار تن سیمان روانه بازار مصرف می کند.

عملیات توسعه این کارخانه اکنون در دست انجام است و قرار است در آینده نزدیک ظرفیت تولید آن به روزانه ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن کلینکر و بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن سیمان در روز برسد.

این کارخانه با برخورداری از نیروهای کارآمد و باتوجه به توان تحقیقاتی و آموزشی خود، با استقرار سیستم های نوین مدیریت و کنترل کیفیت بر مبنای استانداردهای ISO ۹۰۰۱ ، ISO ۱۴۰۰۱ ، OHSAS ۱۸۰۰۱ و مدل سرآمدی EFQM گام های مهمی در جهت حفظ محیط زیست از جمله کاهش آلاینده های هوا از طریق بهینه سازی الکتروفیلترها و فیلترهای کیسه ای، بهینه سازی مصرف انرژی با طراحی و تولید سیمان های مخلوط، توسعه فضای سبز، کنترل نشتی ها و بازیافت تمام ضایعات و جمع آوری و تصفیه فاضلاب در راستای رسالت توسعه پایدار برداشته است.

ایرنا

برچسب ها:

سیمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman