یه مقام مسوول در خراسان شمالی خبر داد:

پلمب ۱۸ کارگاه ساختمانی ناایمن در بجنورد

پلمب ۱۸ کارگاه ساختمانی ناایمن در بجنورد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۴ | ۱۳۹۹/۰۷/۲۳

رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۱۸ کارگاه ساختمانی در استان به علت شرایط خطرناک محیط کار و وجود پتانسیل‌های بروز حادثه، با هماهنگی مراجع قضایی پلمب شد و از فعالیت آنها جلوگیری به عمل آمد.
به گزارش اخبار ساختمان، علی قلی پور اظهار داشت: از این تعداد ۶ کارگاه در نیمه نخست امسال و مابقی در ماه جاری بوده است.

وی گفت: در این بازه زمانی سه هزار و ۳۵۹ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار سطح استان انجام گرفته و در این مدت هزار و ۲۶۴ مورد ابلاغیه رفع نقص برای کارگاه های مشمول قانون کار استان صادر شده است.

وی افزود: در این بازرسی ها به مسائل ایمنی و حفاظت فنی، حقوق و دستمزد و شرایط کار در کارگاه های مشمول قانون کار استان از طریق ۱۵ بازرس در تمام شهرستان‌های استان نظارت می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۹ کارگاه به علت عدم رعایت مسائل قانونی در خصوص آیین نامه های ایمنی و بهداشت کار و حقوق و مزایای کارگری و پروتکل های بهداشتی کرونایی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: در بازرسی از کارگاه های ساختمانی با کارفرمایان متخلف که آیین نامه های ایمنی را رعایت نکنند و جان کارگران و سایر افراد به خطر بندازند به شدت برخورد خواهد شد و ضمن پلمپ کارگاه با همکاری مراجع قضایی تا زمان رفع نقص کامل بازگشایی نخواهند شد.

رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: تمام متقاضیان ساخت ساختمان مکلف هستند پیش از اخذ پروانه ساختمانی آموزش های ایمنی محیط کار را در ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی فرا بگیرند.

بیش از ۸۴ هزار کارگر در خراسان شمالی از پوشش بیمه بهره مند هستند.

ایرنا

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman