بررسی بازار اجاره مسکن در فصل پاییز

بررسی بازار اجاره مسکن در فصل پاییز
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۰ | ۱۳۹۹/۰۷/۲۲

آپارتمان‌هایی که به بهای مترمربعی سه میلیون تومان برای رهن کامل فایل شده‌اند در بازار فعلی اجاره مسکن پرتعدادتر از سایر گروه‌های قیمتی به نظر می‌رسند.
به گزارش اخبار ساختمان، در بازار پاییزه مسکن نیز عرضه آپارتمان اجاری به‌صورت رهن کامل همچنان پرتعداد است، طوری که تقریبا از هر دو فایل نزد بنگاه‌ها، یکی به‌صورت «رهن کامل» یا رهن با اجاره زیر ۵۰۰ هزار تومان فایل شده است.

فایل‌هایی که اجاره‌های زیر ۵۰۰ هزار تومانی دارند نیز با توجه به سطوح فعلی قیمت عموما از دید واسطه‌ها و مستاجران به‌عنوان فایل «رهن کامل» معرفی می‌شوند، چراکه انگیزه موجر از دریافت این رقم صرفا پوشش برخی هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر نگهداری ملک در مدت اجاره بوده و اجاره دریافتی در محدوده‌ای نیست که بتوان روی آن به‌عنوان یک منبع درآمد معقول حساب باز کرد.

در حال حاضر فایل‌های زیادی هم در مناطق شرقی و غربی تهران و هم در محدوده مرکزی به بهای مترمربعی سه میلیون تومان ودیعه، در بازار اجاره عرضه شده‌اند.

این در حالی است که قیمت‌های پایین‌تر و بالاتر از این مقدار نیز در ارقام پیشنهادی موجران به چشم می‌خورد. به‌عنوان مثال در برخی محله‌های شرقی تهران که میانگین ارزش رهن کامل هر مترمربع آپارتمان مسکونی سه میلیون تومان است، در برخی فایل‌ها ارقام بالاتر از این مقدار نیز پیشنهاد شده که البته اغلب از جنس فایل نوساز هستند و به همین سبب قیمت‌های پیشنهادی برای رهن و اجاره آنها قدری تندتر از دیگر املاک عرضه شده در همان محله است.

با این حال به نظر می‌رسد برای متقاضیان رهن کامل، بازار پاییزه شرایط خوبی دارد چراکه قیمت‌های پیشنهادی موجران نه تنها اغلب غیرحبابی است، بلکه به اذعان واسطه‌ها با توجه به گذشتن از فصل اجاره، جای مذاکره هم دارد.

دنیای اقتصاد

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman