استاندار ایلام تاکید کرد:

لزوم توجه به استانداردسازی آسانسورها

لزوم توجه به استانداردسازی آسانسورها
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۸ | ۱۳۹۹/۰۷/۲۰

در شورای استاندارد ایلام اعلام شد که امسال از بین ۵۶۹ آسانسور در استان که گواهی اولیه نصب برای آنان صادر شده، تنها ۱۳ مورد اقدام به بازرسی ادواری کرده‌اند.
به گزارش اخبار ساختمان، «قاسم سلیمانی دشتکی»، استاندار ایلام، در نشست شورای استاندارد اظهار کرد: مالکان ساختمان ها و دستگاه های اجرایی جهت نصب آسانسور باید از شرکت هایی که دارای مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) هستند، دعوت کنند.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات پروانه پایان کار شهرداری علاوه بر تایید فاکتور های فنی، باید شرکتی که نصب آسانسور آن ساختمان را برعهده دارد دارای مجوز از سازمان صمت باشد، تصریح کرد: برای ساخت یک آپارتمان، یک گروه فنی متشکل از واحد برق، واحد سازه و سایر قسمت ها نیاز است که در کنار این واحدها باید واحدی مجری مستقیم نظارت بر استاندارد سازی آسانسور به عنوان یکی از قسمت های مهم ساختمان معرفی شود.

استاندار ایلام با اشاره به این که قانون صریح و روشنی جهت الزام شرکت های نصب آسانسور و مالکان ساختمان ها که پس از اخذ گواهی اولیه استاندارد، گواهی بازرسی ادواری خود را دریافت و سالانه آن را تمدید کنند وجود ندارد، گفت: مالکان و شرکت های غیر مجاز پس از اخذ گواهی اولیه استاندارد نصب آسانسور آن را رها می کنند که ادامه این رویه می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد.

سلیمانی از اداره اصناف و مدیر کل استاندارد خواست تا جلسه ای مشترک در خصوص میزان تعرفه بازرسی اوزان و ترازوهای دیجیتال و همچنین محل واریز مبلغ تعرفه بازرسی سازمان استاندارد برگزار کنند و صورتجلسه و جمع بندی آن نشست به صورت مصوبه تعیین شود.

«مهناز همتی» مدیرکل استاندارد استان ایلام نیز اظهار کرد: در استان ایلام تنها ۱۳ شرکت نصب آسانسور معتبر با مجوز سازمان صمت در حال فعالیت هستند و مابقی شرکت های نصب آسانسور در استان تاکنون مجوزی دریافت نکرده اند.

وی گفت: در بحث استانداردسازی آسانسور ها، به دلیل عدم الزام جهت بازرسی ادواری و همچنین نیاز به درخواست نصاب جهت بازرسی ادواری آسانسور، امسال از بین ۵۶۹ آسانسور در استان که گواهی اولیه نصب برای آنان صادر شده، تنها ۱۳ مورد اقدام به بازرسی ادواری کرده اند.

مدیر کل استاندارد استان با اشاره تشریح اقدامات صورت گرفته در استان برای آگاه سازی بیشتر مردم از خطرات آسانسورهای غیراستاندارد، گفت: اقدامات ترویجی از جمله کلیپ خطرات احتمالی آسانسور و موشن گرافی از صدا و سیما ایلام پخش شده است.

همتی تصریح کرد: در بحث معاینه فنی موتور خانه دستگاههای اجرایی نیز به علت مستهلک شدن برخی موتورخانه های ادارات در طول زمان، در راستای جلوگیری از آلودگی هوا و همچنین خطرات احتمالی، این دستگاهها باید جهت معاینی فنی اقدام و گواهی معاینه فنی موتور خانه ها را دریافت کنند.

در پایان این نشست از مدیر واحد تولیدی سیمان ایلام به عنوان واحد برتر از نظر رعایت فاکتور های استاندارد تقدیر شد.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman