مسکن ملی راهی برای حل دغدغه کارگران

مسکن ملی راهی برای حل دغدغه کارگران
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۷ | ۱۳۹۹/۰۷/۲۰

در حالی که با افزایش یکباره قیمت اجاره بها و خرید مسکن در سال جاری تامین مسکن به یکی از مهم ترین دغدغه های جامعه به خصوص قشر کارگر تبدیل شده است اقدام ملی مسکن به عنوان نور امیدی برای قشر ضعیف جامعه از سوی دولت مطرح شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، در شرایطی که بخش قابل توجهی از اقشار متوسط و ضعیف جامعه درگیر چالشی بزرگ به نام تامین مسکن هستند، فشار افزایش قیمت ناگهانی مسکن و اجاره بها بیش از همه روی جامعه کارگری متمرکز شده است از این رو اقدام ملی مسکن به عنوان یک راه حل برای مدیریت درست اوضاع از سوی دولتمردان مطرح شده است.

با ثبت نام و آغاز فرآیند انتخاب زمین برای تامین مسکن پیش بینی می شد تا از داغی گرماگرم گرانی در بازار مسکن کاسته شود با این حال تغییر محسوسی در این حوزه احساس نشد این در حالی است که امروز با حضور سعید شیرکوند معاون هماهنگی، اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور نشست مسکن کارگری استان قزوین با حضور مسئولین استانی و ملی در استانداری قزوین برگزار شد.

سعید شیرکوند در این نشست با اشاره به ظرفیت ویژه ای که طرح مسکن ملی برای رونق به ساخت و ساز و مدیریت نیاز جامعه به مسکن ایجاد کرده است اظهار داشت: تامین مسکن مورد نیاز برای جامعه کارگری به صورت یک اولویت ویژه در دست بررسی است و به همین منظور اخیرا تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت واحدهای مسکن ملی در مجاورت شهرک های صنعتی به امضاء رسیده است.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح با در اختیار گرفتن پروژه های نیمه تمام مسکن مهر و تخصیص زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن انتظار می رود بخش قابل توجهی از اجاره نشینان کارگری کشور صاحب خانه شوند.

معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: تلاش ما واقع انگاری و توجه به توان اجرایی کشور در تدوین پروژه هاست چرا که معتقدیم نیمه کاره رها شدن پروژه بسیار مخرب تر از آغاز نکردن آن است از این رو تلاش کردیم تا پروژه مسکن ملی با توجه به توان موجود برنامه ریزی شود و در این بین نیز سهم جامعه کارگری به صورت ویژه دیده شده است.

شیرکوند بیان کرد: در حال حاضر شهرک مهرگان قزوین دارای شش بلوک نیمه کاره است که با هماهنگی های به عمل آمده چهار بلوک از این واحدها تا در اختیار اتاق تعاون قرار می گیرد تا با تعیین سرمایه گذار و عقد قرارداد با بانک به زودی شاهد تکمیل و بهره برداری از آن باشیم.

چهار پروژه نیمه کاره از مسکن مهر در اختیار تعاونی های کارگری قرار می‌گیرد

هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین نیز در ادامه این جلسه با اشاره به توافقات انجام شده اظهار داشت: هم جامعه هدف بهزیستی و هم جامعه کارگری از گروه های هدف تحت حمایت دولت و مسئولین استانی قرار دارند از این رو از مجموع ۶ پروژه نیمه تمام مسکن مهر موجود در استان قزوین با توافقات انجام شده ۲ پروژه در اختیار بهزیستی برای تکمیل و اهداء به مخاطبین خود و چهار پروژه در اختیار تعاونی های کارگری استان قزوین قرار می گیرد.

وی بیان کرد: معرفی سرمایه گذار اهل و اجرای به موقع و مناسب پروژه از مهم ترین اولویت های موجود در این بخش است و با هماهنگی های انجام شده در مدت زمان معین این پروژه ها تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار میگیرد.

استاندار قزوین گفت: در صورت وجود متقاضیان بیشتر برای دریافت مسکن کارگری تلاش میکنیم تا زمینه واگذاری و تحویل زمین برای اجرای پروژه های دیگر نیز مهیا شود.

بازار

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman