رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک هشدار داد:

روش های غیرقانونی برای معاملات مسکن

روش های غیرقانونی برای معاملات مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۸ | ۱۳۹۹/۰۷/۱۹

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک، انعقاد قرارداد خرید و فروش ملک در دفاتر مجتمع‌های مسکونی را فاقد وجهه قانونی دانست و گفت: مشاوران املاک زیرزمینی در برخی از این مجتمع‌ها در حال فعالیت غیرقانونی هستند که این امر پیگرد قانونی دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، بهروز عسگری در ادامه افزود: هیات مدیره برخی از مجتمع‌های مسکونی اراک با تشدید تورم قیمت ملک، اقدام به ایجاد دفتر خرید و فروش به صورت زیرزمینی کرده و به تورم دامن می‌زنند.

وی اظهار داشت: در بازرسی‌های میدانی اتحادیه مشاوران املاک اراک، برخی از این دفاتر شناسایی شده و به مردم هشدار داده می‌شود برای خرید و فروش واحد مسکونی به مشاوران املاک مراجعه کنند زیرا این مراکز جواز کسب برای فعالیت قانونی دارند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک گفت: انعقاد هرگونه قرارداد نزد این مشاوران املاک زیرزمینی مورد تایید اتحادیه مشاوران املاک نیست و درصورت بروز مشکل امکان بررسی قانونی غیرممکن است و موجب خسران برای طرفین خواهد شد.

عسگری افزود: ساکنان مجتمع های مسکونی در صورت اطلاع از فعالیت این مشاوران املاک غیرقانونی اتحادیه مشاوران املاک را مطلع تا با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: ۶۰ درصد شکایت طرفین موجر و مستاجر به اتحادیه املاک اراک به خاطر پشت نویسی قولنامه در خارج ازبنگاه مشاوران املاک است.

عسگری درباره افزایش قیمت مسکن در اراک افزود: قیمت مصالح ساختمانی به خاطر افزایش نرخ ارز در حال بالا رفتن است و این امر در قیمت تمام شده مسکن نقش به سزایی دارد.

۲ هزار و ۵۰ مشاوره املاک در کلانشهر اراک فعال هستند.

ایرنا

برچسب ها:

معاملات مسکن ،اراک 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman