رییس بنیاد مسکن مهاباد خبر داد:

نوسازی سه هزار مسکن روستایی در مهاباد

نوسازی سه هزار مسکن روستایی در مهاباد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۸ | ۱۳۹۹/۰۷/۱۴

رییس بنیاد مسکن مهاباد گفت: امسال سه‌هزار واحد مسکن روستایی در بخش‌های خلیفان و مرکزی این شهرستان مقاوم و نوسازی می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، حنیف سلامت در ادامه افزود: اعتبار مقاوم سازی امسال برای هر واحد روستایی ۱۰۰ میلیون ریال نسبت به سال قبل افزایش یافته و متقاضیان به ازای هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پنج درصد و بدون سپرده و به صورت سفته زنجیره ای دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: برای مقاوم سازی مساکن روستایی مهاباد حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که مرحله به مرحله ابلاغ خواهد شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهاباد اظهار داشت: از اعتبارهای مربوط به سال ۱۳۹۸ نیز در قالب طرح مقاوم‌سازی مساکن روستایی، ۱۶۶ واحد مسکن روستایی در این شهرستان با صدور پایان کار تحویل متقاضیان داده شد.

وی سهمیه ابلاغی سال گذشته را ۸۳۵ واحد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۸۳۰ واحد به بانک معرفی شده ‌است که ۸۲۳ واحد موفق به عقد قرارداد با بانک، ۵۵۲ واحد در مرحله اجرای فونداسیون، ۴۴۸ واحد در مرحله اجرای سقف و ۳۰۶ واحد نیز در مرحله سفت کاری هستند که از این حیث بنیاد مسکن مهاباد با جذب ۹۹ درصدی اعتبارات سال ۹۸ رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

سلامت افزود: شهرستان مهاباد به لحاظ واقع شدن در کمربند زلزله و داشتن بیش از ۱۰ هزار مسکن روستایی کم‌دوام نیازمند اجرای اقدامات جدی و پیشگیرانه جهت جلوگیری از بروز تلفات جانی و مالی برای روستائیان است.

وی تاکید کرد: ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش بسزایی داشته و این موضوع مهم باید همواره مورد توجه مسوولان باشد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و دارای ۱۹۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman