عضو شورای شهر تهران خبر داد:

صدور ۱۲ هزار پروانه ساختمانی در سال 99

صدور ۱۲ هزار پروانه ساختمانی در سال 99
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۰۷ | ۱۳۹۹/۰۷/۱۳

عضو شورای شهر از صدور ۱۲ هزار پروانه ساختمانی در شهر تهران در سال جاری خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران درباره طرح الزام شهرداری تهران به استفاده از نتایج مطالعات عارضه‌سنجی ترافیک قبل از صدور پروانه‌های ساختمانی گفت: متأسفانه 9 سال است که از ابلاغ طرح تفصیلی شهر تهران می‌گذرد، ولی در فرایند صدور پروانه نسبت به انجام مطالعات مختلف ترافیکی، شهرسازی، اجتماعی و زیست‌محیطی اقدام نمی‌شود، در حالی که براساس مفاد طرح تفصیلی، شهرداری ملزم به رعایت این موضوعات است.

وی افزود: فرایند صدور پروانه ساختمانی طولانی است و برای اینکه مردم و شهرداری دچار مشکل نشوند، جدولی را ارائه داده‌ایم که مبتنی بر آن، از مجموع 12 هزار پروانه‌ای که امسال صادر شده، 65 الی 70 ملک بزرگ‌مقیاس محسوب می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: براساس طرح الزام شهرداری به استفاده از نتایج مطالعات عارضه‌سنجی ترافیک، برای احداث مال‌ها یا مجموعه‌های چندمنظوره و مجتمع‌های مسکونی باید عارضه‌سنجی ترافیکی با هزینه خود آنها انجام گیرد.

سالاری بیان داشت: امروز ترافیک‌هایی را در محلات به دلیل این مشکلات شاهد هستیم و مردم از شهرداری گلایه می‌کنند که با تصویب طرح امروز، تقریباً مشکلات ترافیکی مشابه را شاهد نخواهیم بود.

وی گفت: در شورای شهر و مدیریت شهری رویکردمان کیفی‌سازی، عمل به طرح تفصیلی و تصمیم‌سازی از مسیر کارشناسی است.

پس از بحث و گفت‌وگو میان اعضای شورای شهر، سرانجام طرح الزام شهرداری به استفاده از نتایج مطالعات عارضه‌سنجی ترافیک قبل از صدور پروانه با اکثریت آرا به تصویب رسید.

موج

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman