معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج خبر داد:

صدور 681 پروانه ساختمانی در سنندج

صدور 681 پروانه ساختمانی در سنندج
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۶ | ۱۳۹۹/۰۷/۱۲

به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج، در شش ماهه نخست امسال؛ 681 پروانه ساختمانی در سنندج صادر شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، روناک بابایی اظهار کرد: آمار پروانه و گواهی های صادره شش ماهه نخست سال جاری را اعلام نمود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج عنوان کرد: براساس ضوابط و قوانین، شهروندان قبل از هرگونه ساخت و سازی باید نسبت به اخذ مجوز و صدور پروانه ساختمانی از شهرداری ها اقدام کنند.

بابایی تصریح کرد: صدور پروانه ساختمانی، مهمترین وسیله اجرای ضوابط، منطقه بندی و تعیین نحوه استفاده از اراضی و ساختمان ها است.

وی از صدور 681 پروانه ساختمانی در مناطق سه گانه و نواحی منفصل طی شش ماهه اول امسال خبر داد و گفت: بیشترین تعداد پروانه های صادره مربوط به شهرداری منطقه سه با 225 پروانه و در نواحی منفصل شهری نایسر و ننله نیز پروانه ای صادر نشده است.

وی خاطرنشان کرد: 291 مورد پروانه ساختمانی، 202 مورد تخریب و نوسازی، 98 فقره تغییر نقشه، 31 مورد تمدید پروانه، 26 مورد اضافه اشکوب، 22 فقره تعمیرات، 6 فقره تغییرات، سه مورد تبدیل، حصارکشی یک مورد و دیوارکشی یک مورد از جمله موارد صدور پروانه ساختمانی بوده است.

بابایی در ادامه تعداد گواهی های صادره در این بازه زمانی را 2 هزار و 442 مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد؛ یک هزار و 585 مورد مربوط به پاسخ استعلام، 630 مورد عدم خلاف، 223 مورد پایان عملیات ساختمانی، بلامانع شهرسازی 2 مورد، بلامانع ناحیه یک مورد و یک مورد نیز به پایانکار آپارتمانی اختصاص داشته است.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman