مقایسه قیمت ها در سال جاری نسبت به سال 98؛

افزایش سه برابری قیمت مسکن در کیش

افزایش سه برابری قیمت مسکن در کیش
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۲۱ | ۱۳۹۹/۰۷/۰۹

قیمت‌های مسکن و زمین در جزیره کیش نه تنها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده بلکه قیمت امروز نسبت به سه ماه پیش نیز 50 درصد افزایش داشته است.
به گزارش اخبار ساختمان، علی معقول کارشناس مسکن و مدیرعامل آژانس بزرگ املاک کیش با اشاره به وضعیت ملک در جزیره کیش گفت: متاسفانه قیمت ملک همچنان در حال افزایش است و تورم و افزایش قیمت دلار و طلا بر روی ملک نیز تاثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: تبلیغ جزیره کیش به عنوان یک نقطه سفید و همچنین افزایش قیمت دلار و حجم سرمایه‌گذاری که از طریق بورس وارد جزیره کیش شد باعث شد تا قیمت‌های مسکن و زمین نه تنها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند بلکه قیمت امروز نسبت به سه ماه پیش نیز 50 درصد افزایش داشته است.

معقول افزود: حجم معاملات و خرید و فروش نیز نسبت به دو ماه گذشته 30 درصد افزایش داشته است اما افزایش قیمت‌ها و نوع کارشناسی‌ها اصلا استاندارد نیست و هیچ نظارتی بر قیمت‌ها نیست و فروشندگان هر میزان قیمتی که دوست دارند بر روی ملک خود می‌گذارند و به نوعی قیمت‌گذاری از کنترل خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر مالکان منازل کیش در شهرهای بزرگ دیگری زندگی می‌کنند، افزود: اکثر مالکان، قیمت‌های ملک را با محل زندگی خود به خصوص شهر تهران مقایسه می‌کنند و توقع دارند که این افزایش قیمت در جزیره کیش نیز رخ بدهد و در کنار این مسئله قیمت مصالح ساختمانی و هزینه ساخت نیز افزایش پیدا کرده و بر روی قیمت تمام شده مسکن تاثیر می‌گذارد.

معقول افزود: یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن، قیمت‌گذاری زمین است؛ مثلا در منطقه نوبنیاد کیش آپارتمان می‌فروختیم متری سه الی چهار میلیون تومان اما همین امروز زمین در این منطقه واگذار می‌شود متری 15 میلیون تومان و یکی از دستگاه‌هایی که قیمت زمین را افزایش داد سازمان منطقه آزاد کیش است.

وی ادامه داد: وقتی قیمت زمین افزایش پیدا می‌کند، از آنجایی که بحث تراکم در کیش مانند تهران و شهرهای دیگر نیست، طبیعتا قیمت ملک نیز افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر افزایش قیمت مصالح، هزینه حمل و نقل نیز افزایش پیدا کرده است.

معقول ادامه داد: بخش زیادی از معاملات مسکن در کیش برای مصرف کننده نیست بلکه خرید و فروش بیشتر بورسی و به شکل دلال‌بازی است و همین باعث شده تا سرمایه‌گذاران جدید در کیش بسیار کم شوند.

وی ادامه داد: رهن و اجاره نیز در کیش بسیار افزایش پیدا کرده و حداقل نسبت به گذشته دو الی سه برابر شده است و این مسئله کاملا بر روی قشر متوسط، کارمند و کارگر فشار آورده است و باعث شده تا گروه زیادی از جزیره کیش خارج شوند.

معقول با اشاره به اینکه همچنان جزیره کیش بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری است، افزود: باید بخشی از زمین‌ها به شرکت‌ها برای انبوه‌سازی اختصاص داده است زیرا بسیاری از افراد علاقه دارند در کیش منزل داشته باشند.

ایلنا

برچسب ها:

قیمت مسکن ،کیش 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman