فایبر سمنت برد در صنعت ساختمان ایران چه جایگاهی دارد؟

فایبر سمنت برد در صنعت ساختمان ایران چه جایگاهی دارد؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۴ | ۱۳۹۹/۰۷/۰۷

سمنت برد یا پنل های سیمانی الیاف دار، دیواری خشک با پوشش صفحه سیمانی دارای الیاف و فاقد آزبست است که برای دیوارهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش اخبار ساختمان، فایبر سمنت برد به مصالح سنتی نیازی ندارد و از مزایای دیگری نیز بهره مند است که باعث می شوند استفاده از آن در مقایسه با به کار بردن دیگر محصولات ساختمانی، بهتر بوده و نتیجه ایده آل تری به همراه داشته باشد.

طی سالهای اخیر محصولات دیگری همچون ترمووود و استرچ متال در صنعت ساختمان ایران مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از معماران و طراحان ساختمان در تلاش هستند تا اینگونه سبک های جدید را پیاده سازی کنند.

فایبر سمنت برد نیز محصولی جدید در صنعت ساختمان به شمار می رود و از اینرو برای فرهنگ سازی استفاده از این محصول و شناساندن بهتر آن به جامعه باید فعالیت های زیادی صورت پذیرد، در همین مورد با محمد اسدی مدیرعامل شرکت دیوارپوش سیمان پارت که یکی از شرکت های فعال در زمینه تولید این محصول گفت و گویی داشتیم که مشروح آن در ادامه آمده است:

فایبر سمنت برد چیست و جایگاه آن در صنعت ساختمان ایران کجاست؟

فایبر سمنت برد، ورق های سیمانی با الیاف سلولزی است و در ایران حدود ۱۰ سال است که در پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد و به سبب داشتن ویژگی های مناسب و سازگار با اقلیم در حال یافتن جایگاه خود در بازار کشور است.

این محصول چه کاربردهایی در صنعت ساخت و ساز دارد و آیا بر روند سرعت اجرای سازه ها تاثیر دارد؟

فایبر سمنت در ضخامت های مختلف تولید و در سقف کاذب، نما، دیوار های داخلی و کف کاذب استفاده می شود. سازوکار نصب و استفاده از این محصول به صورت خشک بوده و با استفاده از زیر سازی قوطی و پروفیل های گالوانیزه، ورق ها به سازه پیچ می شوند. در سیستم های سازه LSF نیز فایبر سمنت برد بسیار ایده آل است. یکی از مزیت های این محصول نصب سریع و آسان آن است.

نظر و دیدگاه مهندسان و طراحان ساختمان در مورد فایبر سمنت برد چیست؟

دیدگاه مهندسان و طراحان ساختمان نسبت به این محصول در حال حاضر مثبت است ولی از آنجایی که این محصول برای عده ای ناشناخته بوده، در نگاه اول نسبت به این محصول از نظر قیمتی مقاومت نشان می دهند که با تمرکزی که تیم ما برای معرفی هر چه بیشتر این محصول به بازار ایران دارد و مقایسه مزیت های قابل توجه فایبر سمنت با مصالح سنتی این مشکل حل خواهد شد.

مزیت قیمتی استفاده از این محصول در صنعت ساختمان چیست؟

نصب خشک و سریع فایبر سمنت موجب حذف نخاله های ساختمانی، کاهش زمان استقرار داربست، عدم نیاز به استفاده از آب و کاهش دیگر هزینه های مرتبط با این بخش ها موجب صرفه اقتصادی می شود. این محصول با دارا بودن ویژگی های منحصر بفردی همانند رنگ پذیر بودن، عایق حرارتی، رطوبتی، صوت و... قیمت خود را توجیه می کند.

ویژگی های شاخص این محصول نسبت به سایر محصولات برای استفاده در نما و سایر قسمت های ساختمان چیست؟

فایبر سمنت برد جزء مصالح ساختمانی سبک محسوب می شود و با داشتن ویژگی هایی از قبیل ضد حریق بودن، عایق رطوبتی، عایق صوتی، ضد باکتری و کپک بودن ایده آل برای نما و دیگر قسمت های ساختمان است.

معضلات و مشکلات پیش روی این صنعت چیست؟

به روز نبودن معماران و مهندسان کشور در مبحث مصالح ساختمانی و پافشاری بر استفاده از مصالح سنتی مانند سنگ و آجر از معضلات و مشکلات پیش روی ما در تولید این محصول مدرن است. از طرفی ارزان بودن مصالح ساختمانی سنتی در کشور ما دید مصرف کننده و مهندسان را بر مزیت های استفاده از مصالح نوین مانند فایبر سمنت بسته نگه می دارد.

شرکت شما در کدام پروژه های مهم فعالیت داشته است؟

شرکت دیوار پوشش سیمان پارت با نام تجاری DP تنها تولید کننده فایبر سمنت برد اتوکلاوی در ایران است که از سال ۹۱ اقدام به تولید این محصول کرده است. از پروژه های شاخص این شرکت می توان به پروژه ایران مال، پارک علم و فناوری دانشگاه شریف، مترو شهر آفتاب در تهران، تاپ آیلند در قشم، آپاسای و اطلس مال در مشهد، دنیای آفرینش رامسر، دنیای آرزو در ساری، سیتی سنتر آبادان و... نام برد.

آینده این محصول را چگونه پیش بینی می کنید؟

فایبر سمنت با داشتن ویژگی های منحصر به فردی که دارد در کنار دیگر مصالح جدید آینده صنعت ساخت و ساز در ایران را بدون شک تشکیل خواهد داد.

با توجه به استفاده از سیمان در فایبر سمنت برد، آیا این محصول خطری برای محیط زیست خواهد داشت؟

این محصول به رغم استفاده از سیمان در تولید آن، جزو مصالح ساختمانی دوستدار محیط زیست است و تجدید پذیر محسوب می شود.


نظرات کاربران
security code
اخبار مرتبط
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman