در کردستان اجرا می‌شود؛

اجرای پویش «چگونه صاحب خانه شویم»

اجرای پویش «چگونه صاحب خانه شویم»
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۴۰ | ۱۳۹۹/۰۷/۰۵

مدیر شعب بانک مسکن کردستان، از اجرای پویش ملی «چگونه صاحب خانه شویم» توسط بانک مسکن در سطح استان خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، جلال الدین سلیمی در جمع خبرنگاران اساسی ترین اقدام بانک مسکن استان طی سال جاری را مسکن ملی ذکر و اظهار کرد: تا کنون ۲۷ هزار نفر کردستانی در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۲ هزار نفر پالایش شده و باید پول به حساب واریز کنند.

مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان بیان کرد: در استان کردستان بحث تامین زمین معضل اصلی در راستای مسکن است و متاسفانه جزو استان‌هایی هستیم که هنوز مهاجرت روستاییان به شهر کنترل نشده است.

وی ادامه داد: همچنین در کردستان شهرهای کوچک زیر ۲۵ هزار نفر به شهر تبدیل شده اند که هنوز بافت روستایی دارند و فاقد زیرساخت های شهری هستند.

سلیمی عنوان کرد: برای جذب مشتریان و طرح های ساخت و ساز در این شهرها تلاش شده که رویکرد بهتری در پیش گرفته شود؛ برای خارج کردن این شهرها از بافت روستایی، ابتدا باید تامین مالی صورت گیرد و امکانات توسعه شهری وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هنوز درصد نفوذ شهرداری در مساکن بسیار کم است و این مهم باید نظارت شود افزود: اجرای طرح پویش «چگونه خانه دار شویم» در بانک مسکن که از اول مهر ماه آغاز شده شهر را شفاف کرده و موجب افزایش نفوذ بانک مسکن در شهر می شود.

مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان افزود: این پویش در راستای رسالت اصلی بانک مسکن که همانا خانه دار شدن ایرانیان است در استان کردستان همزمان با استان خراسان رضوی بصورت طرح مشترک استانی اجرا می شود که مهمترین اقدام آن مشاوره راه‌های خانه دار شدن از طریق تسهیلات بانک مسکن است.

وی عنوان کرد: مردم استان می توانند برای اطلاع از خدمات مشمول این پویش به شعب بانک مسکن و یا سامانه چگونه خانه دار شویم مراجعه نمایند.

سلیمی خاطرنشان کرد: در مسکن مهر در حال حاضر از ۴۷ هزار واحد تقبل شده بانک مسکن، ۲۷۳۹ واحد هنوز قسط بندی نشده است که این تعداد باید تا پایان سال به ۱۲۰۰ واحد برسد.

ایسنا

برچسب ها:

کردستان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman