قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

مشکل مساکن مهر نیمه تمام رفع می‌شود

مشکل مساکن مهر نیمه تمام رفع می‌شود
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۹ | ۱۳۹۹/۰۷/۰۵

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از بررسی و رفع مشکل اعطای تسهیلات برای تکمیل ۵۳ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تبیین مشکلات واحد‌های باقی مانده مسکن مهر گفت: عملیات ساخت این واحد‌های مسکونی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یکی از مهمترین موانع تکمیل آن، همکاری نکردن بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات با وجود مصوبه شورای پول و اعتبار است.

او ادامه داد: با وجود مصوبه این شورا مبنی بر افزایش تسهیلات از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان، بانک‌های عامل این تسهیلات را پرداخت نمی‌کنند و، چون این تسهیلات را باید از منابع داخلی بپردازند می‌گویند دولت باید مابه التفاوت سودش را تامین کند و به همین علت، مقاومت می‌کنند.

مهرآبادی گفت: بسیاری از این واحد‌های مسکونی باقی مانده با کمک مختصری قابل اتمام و واگذاری هستند، اما به علت این مانع، روند تکمیل آن‌ها خیلی کند پیش می‌رود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، یکی دیگر از مشکلات واحد‌های باقی مانده مسکن مهر را مربوط به ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم دانست و افزود: پرداخت وام به این واحد‌های مسکونی را به ارائه گواهی مشروط کردند در حالی که برخی بدهی‌ها اصلا مربوط به مسکن مهر نیست.

وی گفت: از رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد درخواست کردیم که تسهیلات را پرداخت کنند تا عملیات ساخت این واحد‌ها متوقف نشود و ۶ ماه مهلت دهند تا گواهی مدنظر را به آنان ارائه کنند که مقرر شد این موضوع نیز در جلسه مشترک همتی با حضور مدیران بانک‌های عامل بررسی و تصمیم گیری شود.

مهرآبادی همچنین با اشاره به مشکلات حقوقی مربوط به واحد‌های مسکن مهر افزود: حدود ۳۰ هزار از این واحد‌های مسکونی مشکل حقوقی دارد که مربوط به دعوای میان سازنده‌ها و تعاونی‌ها و نیز ایراد‌های مربوط به هیات مدیره‌ها است.

وی، بخشی از این مشکلات حقوقی را نیز مربوط به سازندگان این واحد‌های مسکونی دانست که در قالب تفاهم نامه سه جانبه، قرارداد بستند، اما ساخت این واحد‌ها را به موقع تمام نکردند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، بخش دیگری از مشکلات حقوقی را مربوط به قیمت تمام شده این واحد‌های مسکونی دانست که مالکانش شکایت کردند و پرونده آن در دادگاه‌ها در حال بررسی است.

مهرآبادی گفت: برای بسیاری از این پرونده‌ها رای صادر شده است و روند بررسی بقیه ادامه دارد، با این حال مقرر شد طی نامه‌ای از رئیس قوه قضائیه درخواست کنیم که شعب خاصی برای بررسی این پرونده‌ها اختصاص داده تا مسائل هر چه سریعتر بررسی و آراء صادر شود.

وی پیش بینی کرد که مسائل واحد‌های باقی مانده مسکن مهر با حمایت دیگر دستگاه‌ها تا پایان امسال حل و فصل و پرونده آن بسته شود.

میزان

برچسب ها:

مسکن مهر 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman