در طی 6 ماه نخست سال؛

آمار صدور پروانه ساخت و ساز در تهران اعلام شد

آمار صدور پروانه ساخت و ساز در تهران اعلام شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۵ | ۱۳۹۹/۰۷/۰۲

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران، آمار صدور پروانه ساخت و ساز و تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده در کل شهر تهران را طی ۶‌ ماه نخست سال جاری اعلام کرد.

به گزارش اخبار ساختمان، زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره آمار ساخت و ساز در 6 ماه اول سال‌جاری در پایتخت و میزان پروانه‌های صادرشده در این زمینه اظهار داشت: از ابتدای فروردین تا 15 شهریور امسال 24 هزار و 83 واحد مسکونی در کل شهر تهران ساخته شده که 19 هزار و 728 مورد از این واحدهای مسکونی خارج از بافت فرسوده و چهار هزار و 355 مورد مربوط به بافت فرسوده بوده است.

وی افزود: به طورکلی آمار ساخت و ساز در پایتخت در 6 ماهه امسال در کل شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد کاهش یافته است. همچنین ساخت واحد مسکونی در همین مدت در بافت فرسوده 23 درصد و خارج از بافت فرسوده 18 درصد کمتر شده است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره آمار پروانه‌های صادر شده گفت: ‌از ابتدای فروردین تا 15 شهریور امسال سه هزار 150 پروانه ساختمانی در کل شهر تهران صادر شده که این رقم در مدت مشابه سال پیش چهار هزار و 353 مورد بود و امسال 28 درصد کاهش یافته‌است.

نژادبهرام خاطرنشان کرد: 2 هزار و 534 مورد از پروانه‌های صادر شده مربوط به خارج از بافت فرسوده و 616 مورد مربوط به بافت فرسوده بوده است و به طورکلی پروانه‌های صادرشده در بافت فرسوده در 6 ماهه امسال نسبت به 6 ماهه مشابه سال گذشته 32 درصد و خارج از بافت فرسوده 27 درصد کاهش یافته است.

 

بیشتر بخوانید: فرمول تعیین میزان تراکم ساختمانی در تهران تغییر خواهد کرد

وی در باره پلاک‌های نوسازی شده در پایتخت گفت:‌ از ابتدای فروردین تا 15 شهریور امسال در کل شهر تهران چهار هزار و 571 پلاک نوسازی شده که سه هزار و 378 مورد آن خارج از بافت فرسوده و یک‌هزار و 193 مورد آن مربوط به بافت فرسوده بوده است.

نژادبهرام گفت: آمارهای پلاک‌های نوسازی شده در کل شهر تهران در 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش 26 درصد کاهش یافته و در محدوده خارج از بافت فرسوده نیز 26 درصد و در داخل بافت فرسوده نیز 25 درصد کمتر شده است.

وی گفت: البته در میان مناطق مختلف تهران تقریباً منطقه 12 مستثنی بوده و در میان مناطق مختلف که دارای بافت فرسوده‌اند، صدور پروانه ساخت و ساز در منطقه 12، 15 درصد و پلاک‌های نوسازی شده 23 درصد افزایش یافته است که این وضعیت در سایر مناطق روندی کاهشی به همراه داشته است.

 

بیشتر بخوانید: چرا ساختمان ها نیمه کاره رها می شوند؟

فارس


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman