رییس کمیسیون عمران مجلس:

تنها راه کنترل قیمت مسکن، تولید است

تنها راه کنترل قیمت مسکن، تولید است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۴۴ | ۱۳۹۹/۰۶/۲۶

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تنها راه کنترل قیمت مسکن، تولید است، اظهار کرد: مجلس یازدهم در آغاز فعالیت خود بسیار به مشکلات حوزه مسکن توجه داشت ولی کم کم تحت تاثیر مسایل دیگر قرار گرفت و امروز مسکن در اولویت مجلس و دولت قرار ندارد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدرضا رضایی کوچی گفت: نخریدن، راهکار کاهش قیمت مسکن نیست بلکه باید به سمت تولید مسکن با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت رفت. همچنین زمین هایی که در اختیار دولت است باید در اختیار تعاونی ها قرار بگیرد تا مسکن ارزان تولید کنند.

طرح دو فوریتی جهش تولید مسکن در هیات رئیسه متوقف شده است

او در ادامه افزود: طرح دوفوریتی جهش تولید مسکن دو هفته است در هیات رئیسه مانده و هنوز در دستور کار قرار نگرفته است. هیات رئیسه اصلا متوجه شرایط قیمت مسکن نیست درحالی که این طرح می تواند در کاهش قیمت موثر باشد. بیش از ۲۰ جلسه با کارشناسان دستگاه های اجرایی، بانک ها و مرکز پژوهش ها جلسه داشتیم تا این طرح را نهایی کردیم در حالی که طرح در هیات رئیسه متوقف شده است.

جو روانی قیمت مسکن با تولید بیشتر از بین می‌رود

رییس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: به محض اینکه تولید مسکن شروع شود، حتما در فضای روانی و واقعی این حوزه تاثیرگذار است چون تنها راه کنترل قیمت مسکن، تولید است. سالانه به ۹۰۰ هزار واحد نیاز داریم درحالی که فقط ۳۰۰ هزار واحد می سازیم و ۶۰۰ هزار واحد هر ساله به رقم قبلی اضافه می شود و اگر این روال ادامه پیدا کند همچنان باید شاهد افزایش قیمت باشیم.

طرح مالیات بر خانه‌های خالی به لایه‌های پایین جامعه کمکی نمی‌کند و فقط به نفع دولت است

رضایی کوچی در خصوص طرح مالیات بر خانه‌های خالی بیان کرد: مجلس روز اول که شروع به کار کرد مساله مسکن برایش مهم بود ولی کم کم تحت تاثیر مسایل دیگر قرار گرفت و امروز مسکن نه در اولویت مجلس است و نه در اولویت دولت.

مالیات بر خانه های خالی هم شامل خانه های بزرگ و لوکس هست اما خیلی به تامین نیاز کارگر و لایه های پایین جامعه کمکی نمی‌کند و فقط پولی از این مالیات عاید دولت می شود درحالی که اجرای طرح دو فوریتی در نهایت به سود این طبقات خواهد بود.

مسکن موتور حرکت اقتصادی کشور است

او در پایان خاطرنشان کرد: اگر مشکلات حوزه مسکن حل شود مساله اشتغال و تولید و به تبع آن بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد چراکه موتور حرکت اقتصادی کشور، مسکن است.

شفقنا

برچسب ها:

قیمت مسکن ،تولید مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman