استاندار بوشهر تاکید کرد:

طرح مسکن ملی باید با جدیت پیگیری شود

طرح مسکن ملی باید با جدیت پیگیری شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۴ | ۱۳۹۹/۰۶/۲۵

استاندار بوشهر گفت: طرح اقدام ملی مسکن از طرح‌های مهم دولت به شمار می‌رود و باید با جدیت و تعامل مناسب مدیران این استان پیگیری شود.
به گزارش اخبار ساختمان، عبدالکریم گراوند در شورای تامین مسکن و جلسه ستاد بازآفرینی محله‌های هدف استان بوشهر افزود: در این عرصه باید مجوزها در کوتاه‌ترین زمان صادر و نظارت‌ها به گونه‌ای باشد که شاهد تکرار مشکلات مسکن مهر نباشیم.

وی بیان کرد: طرح اقدام ملی مسکن ازر طرح‌هایی است که دولت برای خانه‌دار کردن قشرهای مختلف جامعه به خصوص افراد متوسط و کم‌درآمد جامعه ارائه کرد و با توجه به وضعیت اقتصادی استان بوشهر در این ارتباط باید با جدیت و تعامل مناسب مدیران این طرح پیگیری شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: انتظار می‌رود مجوزها در کوتاه ترین زمان ممکن صادر و نظارت‌های فنی و اجرایی طرح اقدام ملی مسکن به گونه‌ای باشد که شاهد تکرار حاشیه‌هایی که برای مسکن مهر بوجود آمد نباشیم.

وی یادآور شد: با اجرایی شدن طرح ملی مسکن شاهد تعدیل قیمت زمین و مسکن و افزایش امید دربین افراد جامعه خواهیم بود.

استاندار بوشهر در باره مسکن مهر گفت: دستگاه‌های متولی مسکن مهر این استان باید پروژه‌های باقی‌مانده را هر چه زودتر تکمیل کنند.

وی با تاکید بر بسته شدن پرونده مسکن مهر در استان بوشهر گفت: پروژه مسکن مهر ولایت بوشهر با همکاری دستگاه‌های ذیربط پیگیری و امسال تکمیل و تحویل شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: همچنین برای سرعت بخشی در تکمیل پروژه مسکن مهر پرگان برازجان همکاری همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط و مشارکت متقاضیان ضروری است و در این ارتباط برای هماهنگی بیشتر لازم است جلسه تخصصی با مسئولان ذیربط و متقاضیان تشکیل شود.

گراوند برضرورت همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی از جمله اداره‌های کل امور مالیاتی، راه و شهرسازی، شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق در سرعت بخشی برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر تاکید کرد.

وی گفت: مجری طرح مسکن مهر در شهرهای بوشهر و برازجان بر اساس برنامه زمان‌بندی باید واحدهای مسکونی را تکمیل و تحویل متقاضیان دهد و هرگونه کم‌کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

گراوند افزود: توسعه طرح‌های زیرساختی در شهر جدید عالی‌شهر باید در اولویت قرار بگیرد و حمایت‌های لازم از سوی مسئولان انجام شود.

استاندار بوشهر زیرساخت‌های ورزشی، بهداشت و درمان و طرح‌های فرهنگی و آموزشی در عالی‌شهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای رونق بیشتر شهر جدید عالی‌شهر ایجاد و تقویت زیرساخت‌های ورزشی، بهداشت و درمان و طرح‌های فرهنگی و آموزشی به عنوان مهمترین مطالبه ساکنان این شهر ضروری است.

گراوند با اشاره به اینکه ۱۶ پروژه در اجرای بازآفرینی شهرها تدوین شده‌است افزود: ۱۶ پروژه در اجرای بازآفرینی شهرهای استان تدوین شده و برای اجرای آنها ۵.۹ میلیارد تومان سهم شرکت بازآفرینی شهری است که باید این پروژه‌ها با شتاب بیشتری دنبال شود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان بوشهر گفت: براساس اقدام‌های انجام شده تاکنون هشت هزار و ۶۷ نفر در استان بوشهر نسبت به ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن اقدام کرده‌ اند که از این تعداد تاکنون سه هزار و ۹۵۱ نفر فرم ج دارند که ۳۳۲ نفر افتتاح حساب و ۱۷۱ نفر از این افراد نیز نسبت به واریز وجه اقدام کرده‌اند.

فرزاد رستمی افزود: در این ارتباط عملیات اجرایی ۳۹۴ واحد در شهر جدید عالی‌شهر آغاز و ۱۴۴ واحد در خورموج نیز بزودی آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: کاهش هزینه صدور پروانه ساختمانی و خدمات فنی و مهندسی و نظام مهندسی ساختمان به میزان حداقل ۵۰ درصد در طرح اقدام ملی مسکن انجام شده‌است.

رستمی در باره مسکن مهر استان بوشهر گفت: با وجود همه فشارها و ادعاهای موجود که در این دولت در این بخش کاری نشده‌است اما ۶۰ درصد مسکن مهر معادل ۱۹هزار و ۲۷۴ واحد در این دولت افتتاح شده‌است.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده واحدهای مسکن مهر بدون معارض در این استان تا آبان ماه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

رستمی یادآور شد: سهم استان بوشهر از واحدهای مسکن مهر ۳۴ هزار ۷۱۵ واحد است که از این تعداد ۳۲ هزار و ۳۸۶ واحد تاکنون افتتاح و تحویل شده‌است.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman