نائب‌رئیس مجلس تشریح کرد:

برنامه مجلس برای جلوگیری از احتکار مسکن

برنامه مجلس برای جلوگیری از احتکار مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۲۸ | ۱۳۹۹/۰۶/۲۴

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های حمایت از مسکن کنار مالیات بر خانه‌های خالی و دوفوریتی جهش تولید مسکن با هدف جلوگیری از احتکار و گرانفروشی‌ها اجرا می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، علی نیکزاد اظهار داشت: طرح‌های حمایت از مسکن کنار مالیات بر خانه‌های خالی و دوفوریتی جهش تولید مسکن با هدف جلوگیری از احتکار و گرانفروشی‌ها اجرا می‌شود که در این راستا تاکنون برنامه‌ریزی‌های اساسی در مجلس انجام یافته است.

وی با ابراز این‌که "تلاش ما بر این است که مسکن به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل نشود" گفت: در این زمینه مالیات بر عایدی مسکن و زمین‌های بایر در دستور کار است و مکرراً نیازمند اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی هستیم.

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در راستای دوفوریت طرح جهش تولید مسکن نیز اقدامات لازم در راستای تأمین زمین، پروانه نظام مهندسی و ارائه تسهیلات مبنای کار قرار گرفته است و در این زمینه نظر نمایندگان بارها در جلسه کمیسیون عمران مجلس بررسی می‌شود.

نیکزاد بیان کرد: اهمیت به تولید انبوه مسکن بخش قابل‌توجهی از نیازهای مردم را حل می‌کند و در این زمینه گرانفروشی‌ها نیز ساماندهی می‌شود و کنار آن طرح مالیات بر خانه‌های خالی نیز فرصت به احتکارکنندگان و دلالان نمی‌دهد که این هدف اصلی ماست.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون نیز با جدیت برای اجرایی شدن این طرح تلاش می‌کنیم و با برنامه‌ریزی‌های لازم درصدد هستیم به تمامی اهداف خود در راستای رسیدگی به وضعیت مناسب مسکن‌سازی جامه عمل بپوشانیم و مشکلات و موانع موجود را از سر راه برداریم.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman