صادرات بیش از ۱.۷ میلیون تن فولاد از کشور

صادرات بیش  از ۱.۷ میلیون تن فولاد از کشور
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۳ | ۱۳۹۹/۰۶/۲۳

مجموع صادرات واحدهای بزرگ فولادساز کشور در پنج ماهه امسال به رقم یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۶۱۱ تن رسید که از این رقم بیش از ۲۸ درصد آن سهم مردادماه است.
به گزارش اخبار ساختمان، برپایه آمار عملکرد مجموعه‌های بزرگ فولادی گویای آن است که مرداد ماه ۵۰۷ هزار و ۳۲۰ صادرات فولاد انجام شد.

بیشترین میزان صادرات فولاد این دوره مربوط به فولاد خوزستان است که رقم ۶۰۷ هزار و ۱۳۲ تن ثبت شد، ضمن اینکه در مدت یاد شده ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه نیز به ترتیب ۳۷۴ هزار و ۵۱۴ تن و ۱۴۶ هزار و ۶۳۹ تن صادرات داشتند.

همچنین از مجموع ۵۰۷ هزار و ۳۲۰ تن صادرات مردادماه، فولاد خوزستان با رقم ۲۰۲ هزار و ۶۲۵ تن نسبت به ماه مشابه پارسال رشد ۱۶ درصدی داشت و نزدیک به ۴۰ درصد صادرات را به خود اختصاص داد.

علاوه براین در مردادماه ذوب آهن با ۹۱ هزار و ۵۱۵ تن و فولاد کاوه جنوب با ۷۶ هزار و ۴۰۰ تن پس از خوزستان رتبه های دوم و سوم بیشترین حجم صادرات را بدست آوردند.

بررسی آمار صادرات فولاد در مرداد ماه نشان می‌دهد که فولاد خراسان با صدور ۹۴۹ تن میلگرد در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته رشد ۹ هزار و ۳۹۰ درصدی را ثبت کرد.

بر پایه جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، میزان تولید شمش فولاد در چهار ماهه نخست پارسال برابر با هشت میلیون و ۶۸۳ هزار تن بود.

امسال انتظار می‌رود تولید فولاد کشور به حدود ۳۰ میلیون تن برسد که از این رقم بیش از ۱۰ میلیون تن راهی بازارهای صادراتی خواهد شد.

بر پایه آمار مورد بررسی از مجموع شمش فولاد تولیدی سهم بیلت وبلوم با پنج میلیون و ۵۶۲ هزار تن در دوره این گزارش رشد هشت درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ داشت. میزان تولید بیلت و بلوم در چهار ماهه ابتدایی سال ۹۸ به رقم پنج میلیون و ۱۲۸ هزار تن رسیده بود.

علاوه بر این شمش اسلب تولیدی نیز در چهارماهه نخست امسال با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به سه میلیون و ۹۲۱ هزار تن رسید، در حالی که چهارماه نخست سال ۹۸ به میزان سه میلیون و ۵۵۵ هزار تن تولید شده بود.

بر اساس آمارهای مورد بررسی در دوره چهارماهه نخست امسال تولیدات فولادی به رقم هفت میلیون و ۲۵۷ هزار تن رسید که افزایش پنج درصدی در مقایسه با چهارماهه ابتدایی پارسال را نشان می‌دهد. میزان تولیدات فولادی در چهارماهه نخست سال گذشته رقم ۶ میلیون و ۹۳۰ هزار تن بود.

ورق گرم و میلگرد از جمله اقلام فولادی است که علاوه بر بازار داخلی، رویکرد صادراتی دارد و کشورهای همسایه از مشتریان اصلی محسوب می‌شوند.

ایرنا

برچسب ها:

فولاد ،صادرات 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman