رئیس اتاق بازرگانی سمنان تاکید کرد:

لزوم رویکرد نوین به فرآوری محصولات گچ

لزوم رویکرد نوین به فرآوری محصولات گچ
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۰ | ۱۳۹۹/۰۶/۲۳

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: رویکرد نوین به فرآوری محصولات گچ این استان برای افزایش ارزش افزوده و صادرات محور شدن این محصول معدنی ضروری است.
به گزارش اخبار ساختتمان، علی‌اصغر جمعه‌ای افزود: حجم قابل توجهی از گچ تولیدی استان سمنان به عنوان مصالح ساختمانی به بازار عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: گچ فرآوری شده در قطعات پیش‌ساخته ساختمانی به‌ صورت مدرن استفاده می‌شود که می‌توان با نوآوری در فرآوری، این محصول تولیدی در استان سمنان را جایگزین مصالح ساختمانی کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: در حال حاضر، ساخت و سازها به سمتی پیش می‌رود که مصرف گچ به خام‌ترین و ابتدایی‌ترین شکل به صورت گچ ساختمانی در حال منسوخ شدن است.

وی به تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی ناشی از آن اشاره و تصریح کرد: رفع مشکلات زیرساختی و حمایت همه جانبه از معادن می‌تواند در زمان تحریم جایگزین مناسبی برای درآمد نفتی کشور باشد و اقتصاد را پویا نگه دارد.

جمعه‌ای تاکید کرد: نوآوری در فرآوری گچ، سبب تبدیل شدن به محصول ارزشمند در صنایع تبدیلی می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ابراز داشت: به‌ منظور تحقیق و توسعه گچ با دانشگاه سمنان همکاری‌ دوجانبه انجام شد و کانون‌ گچ به‌منظور ارتقاء سطح کیفی محصولات تولیدی استان در این دانشگاه شکل‌ گرفت.

وی با بیان اینکه صنعت گچ با فرآوری‌های نوین توجیه اقتصادی دارد، خاطرنشان کرد: این صنعت سبب رشد فعالیت ناوگان عمومی و اشتغالزایی می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان یادآور شد: کارگاه‌های آموزشی برای فعالان این بخش و دانش‌آموختگان دانشگاهی برای کسب مهارت و تجربه در کنار مسائل تئوری در اتاق بازرگانی استان برگزار می‌شود تا نیروهای متخصص وارد این صنعت شوند.

ایران از حیث تولید گچ پس از ایالات متحده آمریکا در رتبه دوم دنیا قراردارد.

ایران با تولید ۱۱ میلیون تُن رتبه دوم تولید گچ در جهان را داراست و استان سمنان بخش قابل توجهی از این ماده معدنی را تولید می‌کند، ۲۳ درصد گچ جهان و حدود ۸۰ درصد گچ ایران در استان سمنان ذخیره شده است و ۴۲ کارخانه گچ در استان سمنان فعال است.

بر اساس آمار، استان سمنان در داشتن ذخایر گچ رتبه اول کشوری را دارد، از ۷۰ نوع ماده معدنی شناسایی شده کشور ۴۲ ماده در سمنان وجود دارد.

ایرنا

برچسب ها:

گچ ساختمانی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman