مدیرکل بنیادمسکن گلستان خبر داد:

آغاز آمارگیری خانه های روستایی در گلستان

آغاز آمارگیری خانه های روستایی در گلستان
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۷ | ۱۳۹۹/۰۶/۲۳

مدیرکل بنیادمسکن گلستان با اشاره به آغاز طرح آمارگیری واحدهای مسکونی روستایی در استان گفت: براساس آخرین آمار بیش از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان نیازمند مقاوم‌سازی است.
به گزارش اخبار ساختمان، سیدمحمد حسینی با اشاره به آغاز اجرای طرح ضربتی آمارگیری منازل مسکونی روستایی اظهارداشت: این طرح از امروز آغاز شده و به مدت 15 روز نیز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح جهش در تولید مسکن، شناسایی واحدهای مسکونی غیر مقاوم، شناسایی مستاجران و جوانان متقاضی ساخت مسکن است.

مدیرکل بنیادمسکن استان افزود: در استان براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 حدود 228 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان وجود دارد که 128 هزار واحد آن غیرمقاوم بود.

وی بیان داشت: در چهار سال اخیر 18 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان مقاوم سازی شده و اکنون قریب به 110 هزار واحد کم دوام و بی دوام در روستاهای استان وجود دارد که باید مقاوم سازی شود.

حسینی گفت: بنیاد مسکن استان این آمادگی را دارد تا در یک برنامه زمانی پنج ساله همه 110 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم را بازسازی و نوسازی کند.

وی افزود: کسانی که مایل به مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود هستند می‌توانند از تسهیلات قرض الحسنه 50 میلیون تومانی با سود پنج درصد و بازپرداخت 15 ساله برخوردار شوند.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman