بازپرداخت وام ودیعه چند ماهه است؟

بازپرداخت وام ودیعه چند ماهه است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۳۳ | ۱۳۹۹/۰۶/۲۲

جزئیات مصوبات سی و پنجم ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در خصوص تسهیلات پرداخت کمک ودیعه اجاره مسکن، اعلام شد.
به گزارش اخبار ساختمان، بند 4 مصوبه سی و پنجم ستاد ملی کرونا تحت‌عنوان اصلاح بند 6 مصوبه جلسه 31 ستاد ملی در خصوص تسهیلات پرداختی کمک ودیعه اجاره مسکن تصمیماتی در خصوص نوع تسهیلات، نوع وثایق، به شرح زیر است؛

نوع تسهیلات به 2 روش ممکن است که بدین شرح است: با نرخ 13 درصد و سررسید یکساله به نحوی که یک دوازدهم معادل سود تسهیلات طی یک سال، ماهانه پرداخت و اصل بدهی در زمان اتمام قرارداد تسویه خواهد شد. ضمنا در پایان سال اول در صورت تفاهم با بانک عامل با متقاضی، مانده بدهی می‌تواند طی 36 قسط و با نرخ 13 درصد تقسیط شود.

دومین روش در خصوص نوع تسهیلات نیز بدین‌شیوه مصوب شد: با نرخ سود 12 درصد و تقسیط 36 ماهه (برای حداکثر تسهیلات تا 300 میلیون ریال) و برای تسهیلات بیش از 300 میلیون ریال با تقسیط 60 ماهه، به نحوی که متقاضی در هر قسط بخشی از اصل و سود تسهیلات را پرداخت کند. بدیهی است در صورت تمایل متقاضی مدت بازپرداخت تسهیلات می‌تواند کاهش یابد.

در تبصره نیز آمده است: چنانچه در سررسید اقساط، متقاضی نسبت به تسویه و یا تعیین تکلیف بدهی خود اقدام نکرد، نرخ سود تسهیلات (متعلق به مانده بدهی متقاضی به بانک عامل) با نرخ سود سود مصوب شورای پول و اعتبار به علاوه وجه التزام 6 درصد محاسبه و از متقاضی اخذ می‌شود.

در خصوص نوع وثایق نیز در این مصوبه آمده است: نوع وثایق شامل گواهی کسر از حقوق، گواهی کسر از مستمری خانوارهای تحت‌پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، سهام عدالت، در تسهیلات 150 میلیون ریالی اخذ سفته یا چک فرد متقاضی به تشخیص بانک عامل. همچنین، در تسهیلات بیش از 150 میلیون ریال اخذ سفته یا چک فرد متقاضی به تشخیص بانک عامل به همراه یک ضامن، اخذ تسهیلات امکانپذیر است.

تسنیم

برچسب ها:

وام ودیعه مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman