اتحاد زیگبی اعلام کرد:

استاندارد خانه‌های هوشمند تا سال 2021ارائه می‌شود

استاندارد خانه‌های هوشمند تا سال 2021ارائه می‌شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۶ | ۱۳۹۹/۰۶/۲۲

اتحاد زیگبی (Zigbee Alliance) که مجموعه‌ای متشکل از شرکت‌های بزرگ برای تعیین استانداردهای مشخص در عرصه فناوری است، اخیرا اعلام کرد استانداردهای خانه هوشمند را تا سال ۲۰۲۱ ارائه خواهد داد.

به گزارش اخبار ساختمان، زیگبی تحت حمایت شرکت‌های برجسته‌ای همچون اپل، آمازون، گوگل و هوآوی است. این گروه، پروژه خانه متصل از طریق آدرس IP یا به عبارت دقیق‌تر Project Connected Home over IP را کمتر از یک سال پیش یعنی در ماه دسامبر آغاز کرده و تلاش ‌می‌کند تا مبنایی را برای ارتباط میان دستگاه‌های هوشمند خانگی بنا کنند تا براساس آن، سایر شرکت‌ها بتوانند اکوسیستم خانگی هوشمند بی‌خطری را ایجاد کنند.

حال شواهد حاکی از آن است که چیزی تا تحقق این هدف باقی نمانده است. از آنجا که این روزها وسایل خانگی به سمت هوشمند شدن گام بر‌می‌دارند و شاهد حضور این دستگاه‌ها در بسیاری از اماکن از جمله خانه‌ها هستیم، توسعه این استانداردها ‌می‌تواند به یکپارچه شدن دستگاه‌های مذکور کمک زیادی کند.

 

بیشتر بخوانید: خانه های هوشمند چگونه عمل می کنند

به عبارت دیگر، هم اکنون دستگاه‌های هوشمند زیادی توسط شرکت‌های مختلف تولید و به بازار عرضه ‌می‌شوند اما نمی‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. حال با توسعه استانداردهایی مشخص، ‌می‌توان این امر را محقق کرد.

تلاش شرکت‌های عضو اتحاد زیگبی کمک ‌می‌کند تا یک پروتکل مشخص ارائه شود که تما‌می ‌دستگاه‌های هوشمند ساخته شده توسط شرکت‌های مختلف، ‌می‌توانند به راحتی به یکدیگر متصل شوند. این گروه سعی دارد در ابتدا، این پروتکل‌ها را برای ارتباط میان گروهی مشخص از دستگاه‌ها ارائه دهند.

در واقع، شرکت‌های آمازون، گوگل، اپل و هوآوی قصد دارند پلی ارتباطی میان تما‌می‌ دستگاه‌های هوشمندی که در خانه‌های هوشمند مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند، برقرار کنند. طبق آخرین گزارش‌ها، این گروه توانسته در این مدت به پیشرفت‌های قابل‌توجهی دست یابد و طی چند ماه آتی شاهد ارائه این پروتکل‌ها خواهیم بود.

 

بیشتر بخوانید: سیم کشی خانه هوشمند چگونه است؟

55 آنلاین


برچسب ها:

خانه های هوشمند 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman