22میلیون سهم سیمان مجدخواف ناپدید شد

22میلیون سهم سیمان مجدخواف ناپدید شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۵۱ | ۱۳۹۹/۰۶/۱۹

در پی شکایت جمعی از سهامداران شرکت توسعه ‌و‌ عمران مجد خواف از هیات مدیره، دادستان خواف به این پرونده ورود کرد و هیات مدیره شرکت را به دادسرا احضار کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، در شکوائیه ی سهامداران شرکت توسعه و عمران مجد خواف به دادستان شهرستان خواف آمده است؛ شرکت توسعه و عمران مجد خواف در سال 1382 با حدود پنج هزار سهامدار و سرمایه ی بالغ بر 905 میلیون‌ تومان از سهامداران شهرستان خواف به ثبت رسید.

اعضای هیات مدیره اولیه شرکت آقایان علی محمد محصل، ابراهیم تازه، حسین ابراهیم بای، عبدالعیم تدین، احمد لاله، غلام حسین مشروط و مدیرعاملی ابراهیم تازه بودند که تا سال 84 مسئولیت داشتند.

مدیران وقت با خرید شرکت تعاونی لبنی ثامن‌کویر به مبلغ 9 میلیون تومان به اجرای طرح زودبازده ی فرآورده های لبنی اقدام کردند که پس از انجام مراحل قانونی از کارخانه شیر کلید خورد و به بهره برداری رسید و در نهایت پس از شروع به کار و احداث ساختمان و خرید تجهیزات با ترازنامه مالی 120 میلیون تومانی سوددهی سهامداران را خوشحال کردند.

پس از این پروژه، هیات مدیره اولیه در سال 86 اقدام به خرید 25 میلیون و 857 هزار و 600 سهم یک هزار ریالی سیمان مجد خواف برای سهامداران شرکت توسعه و عمران کردند اما متاسفانه عده ای با نیت های شوم تصمیم گرفتند که این کارخانه را تصرف کنند و ترتیبی اتخاذ نمودند که هیات مدیره وقت کناره گیری کند تا آقایان محمود مقسوم‌، مجید تجدد خواه، اسدالله احراری، عبدالمجید مقسوم، نادر خوش آهنگ، عبدالرحمان شگفتی بر این کارخانه مسلط شوند.

پس از حضور هیات مدیره جدید در شرکت توسعه و عمران مجد خواف، ورق سوددهی و بازدهی کارخانه برگشت به طوریکه هیات مدیره در اولین اقدام مرکز جمع آوری شیر را در خیابان 72 تن تعطیل کردند‌و از آن به بعد 22 میلیون و 737 هزار و 600 سهم سیمان مجد‌ خواف ناپدید شد.

هیات مدیره وقت از عدم آگاهی و انسجام سهامداران به نفع خودشان بهره برداری کردند و در خفا و بدون هیچگونه اطلاعی به سهامداران و یا برگزاری مزایده، کارخانه را به قیمت اندکی به فروش رساندند.

هیات مدیره فعلی همچنین بدون اطلاع سهامداران شروع به فروش ماشین آلات و خودروهای این شرکت کردند.

همچنین از بانک ملت درخواست 400 میلیون تومان وام کردند و پس از چندین سال به بازپرداخت تسهیلات اقدام نکردند؛ به محض آنکه بانک اعلام برگشت وام کرد، از بانک خواستند که این موضوع روال قانونی خودش را طی کند تا بتوانند کارخانه را به فروش برسانند.

دادستان شهرستان خواف نیز در نامه ای به رئیس پلیس آگاهی شهرستان خواف، دستور بر انجام تحقیقات مقدماتی و فنی پیرامون تصمیمات هیات مدیره صادر کرد و همچنین ریاست و اعضای هیات مدیره شرکت را به دادسرا احضار کرد.

هم اکنون جمعی از سهامداران این شرکت با طرح شکایت علیه هیات مدیره وقت، از دادستان شهرستان خواف درخواست کردند که با بررسی مستندات موجود پنج هزار نفر از سهامداران این شرکت به حق و حقوق از دست رفته خود برسند.

آریا

برچسب ها:

سیمان مجد خواف 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman