جزئیات طرح مسکن ملی در قم اعلام شد

جزئیات طرح مسکن ملی در قم اعلام شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۱۹ | ۱۳۹۹/۰۶/۱۸

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از آماده‌سازی ۱۱۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در ۱۷ هکتاری قم خبر داد و گفت: عدم واریز به‌موقع مبالغ سبب حذف متقاضیان می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، حسن صبوری با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن در قم اظهار داشت: برنامه‌ریزی این طرح در استان از سال گذشته شروع‌شده و سهمیه قم 4400 واحد مسکونی شامل 4000 مسکن برای شهر قم و 400 واحد برای شهرهای اطراف است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: 90 درصد از پروژه‌های طرح ملی در حال برنامه‌ریزی اجراست و آماده‌سازی و ساخت آن دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: در شهر قم چهار هزار نفری که ثبت‌نام شدند نیز در حال پالایش هستند و 2550 نفر تائید نهایی شده‌اند و تعدادی از متقاضیان مبالغ نهایی که مصوبه شورای مسکن استان است را واریز کرده‌اند و انتظار می‌رود دیگر متقاضیان نیز هر چه سریع‌تر نسبت به واریز اقدام کنند تا پروژه زودتر به سرانجام برسد.

صبوری عنوان کرد: عدم واریز به‌موقع مبالغ طرح اقدام ملی مسکن موجب حذف متقاضیان از فهرست می‌شود و ما نمی‌خواهیم این اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: عمده پرو‌ژه طرح اقدام ملی مسکن در پردیسان قم است و اراضی مختلفی برای ساخت مسکن در نظر گرفته‌شده و مراحل پیشرفت کار برخی از پروژه‌ها تا اسکلت طبقه دوم انجام‌شده و با سرعت پیش می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خاطرنشان کرد: در برخی اراضی نیز پروانه اخذشده و در حال فنداسیون‌بندی است و روند اجرایی را می‌گذراند، یکی از پرو‌ژه‌ها 17 هکتاری است که بیشترین مسکن در این طرح جانمایی شد.

آماده‌سازی 1100 واحد مسکونی طرح اقدام ملی در 17 هکتاری قم

وی ادامه داد: آماده‌سازی 1100 واحد مسکونی طرح اقدام ملی در 17 هکتاری قم در حال انجام است که به‌زودی دو بلوک مورد اجرا قرار می‌گیرد، برای شهرهای بخش‌های قم نیز در کهک و دستجرد زمین مشخص‌شده است اما در جعفریه پلاک دولتی نداشتیم و در حال رایزنی برای اراضی بنیاد مسکن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

صبوری گفت: درصدد تحقق تکلیف استان قم در تعداد واحد مسکن در بخش‌ها هستیم و در قنوات نیز تدابیری در حال انجام است، با توجه به ظرفیت شهر کهک و دستجرد امید است با برنامه‌ریزی بهتر بیشتر از ظرفیت در نظر گرفته‌شده مسکن طراحی شود.

وی افزود: با توجه به مصوبه‌ای برای شهر قم، طرح جامع ناحیه استان در دست اقدام است و بر آنیم تا بتوانیم شهرهای اطراف را تقویت کنیم که برای کهک و دستجرد این امکان وجود دارد و تعداد واحد بیشتری را در نظر می‌گیریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم عنوان کرد: درمجموع روند طرح اقدام ملی در قم خوب پیش می‌رود و طبق بازدید وزیر راه و شهرسازی در یک ماه و نیم قبل از قم، بسیاری از پروژه‌های در دست اقدام نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت بهتری برخوردار است، ما در تلاشیم همه ظرفیت را در قم ایجاد کنیم به همین دلیل اراضی روبروی دانشگاه آزاد نیز برای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته‌شده است و ستاد اجرای فرمان امام به این طرح ورود پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: دو هزار واحد برای بنیاد مسکن در نظر گرفته‌شده و شروع پروژه و آماده‌سازی را در دست اقدام دارند و روند پروژه‌ها خوب است و یا سرعت بیشتری پیش می‌رود.

صبوری تصریح کرد: برای طرح اقدام ملی مسکن پنج شرط لازم بود که اطلاع‌رسانی شد، بر اساس این شرایط متقاضیان باید بومی باشند و پنج سال در قم سکونت داشته باشند و فرم جیم آن‌ها سبز باشد و امکانات دولتی دریافت نکرده باشند و ملک مسکونی به نامشان نباشد و متأهل باشند.

وی خاطرنشان کرد: روند پالایش با توجه به برخی اعتراضات در احصای این شرایط تا پایان شهریور وجود دارد تا افراد ثبت‌نام نهایی داشته باشند، البته در مرحله تائید صلاحیت ثبت‌نامی‌ها به ایام کرونا برخورد کردیم و امکان حضور گسترده برای پالایش وجود نداشت و تعداد محدودی روزانه حضور می‌یافتند و برای تایید فرم جیم نیز تعداد محدودی پذیرش می‌شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم عنوان کرد: طرح اقدام ملی شامل 100 میلیون تومان وام با نرخ 18 درصد است که با رایزنی در سطح ملی در تلاشیم این مقدار وام در نظر گرفته‌شده با نرخ کمتری در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: مسکن ملی در نقاطی از پردیسان انتخاب‌شده که زیرساخت لازم را دارد و پروژه 17 هکتاری نیز در حال آماده‌سازی است و تعهدات در مورد زیرساخت‌ها انجام می‌شود، دراین‌باره از شرکت‌های خدماتی انتظار می‌رود امکاناتی که باید به محدوده 17 هکتاری برسد را فراهم کنند.

صبوری گفت: در جلسه شورای مسکن این موضوع بررسی شد و مشکلاتی برای تأمین به لحاظ بودجه و ساختاری وجود دارد اما درنهایت مکلف شدند با ایجاد زیرساخت‌های لازم، بتوانیم این طرح ملی را به سرانجام برسانیم.

وی بیان کرد: برای وضعیت طرح اقدام ملی مسکن باید متقاضیان به سامانه مراجعه کنند و اطلاعات را کامل دریافت کنند، در این سامانه مراحل مختلف از طریق ورود افراد با شماره ملی قابل مشاهده است.

تسنیم

برچسب ها:

طرح اقدام ملی مسکن ،قم 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman