ایده ای در جهت کمک به مردم برای تکمیل آورده اولیه؛

تکرار الگوی مسکن مهر در طرح مسکن ملی

تکرار الگوی مسکن مهر در طرح مسکن ملی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۴۲ | ۱۳۹۹/۰۶/۱۷

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران، گفت: اگر مسئولان دولتی می‌خواهند مردم را در تکمیل آورده ساخت مسکن یاری کنند باید از سیاست‌های به کار رفته در مسکن مهر الگوبرداری کنند.
به گزارش اخبار ساختمان، ایرج رهبر رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران ضمن اشاره به پایان مهلت تکمیل آورده متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، گفت: با توجه به اینکه 15 شهریور ماه آخرین مهلت تکمیل آورده به حساب می‌آمد اما با این وجود، همچنان برخی به دلیل ناتوانی در تکمیل هزینه اولیه نسبت به تکمیل آورده و ادامه فرآیند تحویل واحد مسکونی اقدام نکرده‌اند.

الگوی مسکن مهر در طرح اقدام ملی تکرار شود

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران، در تشریح دلایل تکمیل نکردن آورده اولیه برخی متقاضیان، اظهار داشت: در شرایطی که قیمت مسکن در شهر تهران از متر مربعی 23 میلیون تومان گذشته است، طرح اقدام ملی گزینه مناسبی برای صاحب‌خانه شدن به حساب می‌آید اما وقتی مردم در تکمیل آورده اولیه 40 میلون تومانی ناتوان هستند، یعنی توانمندی برای خانه‌دار شدن در بین مردم به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی در ارتباط با فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی در زمینه توانمندسازی مردم به منظور تکمیل آورده طرح اقدام ملی مسکن افزود: مقایسه طرح اقدام ملی با طرح مسکن مهر، مشخص کننده موفقیت واحدهای مسکن مهر و سیاست آن است. در حقیقت اگر مسئولان دولتی می‌خواهند مردم را در تکمیل آورده ساخت مسکن یاری کنند باید از سیاست‌های به کار رفته در مسکن مهر الگوبرداری کنند.

اتمام واحدهای مسکونی مشارکتی تا پایان سال 1400 بعید است

رهبر، با اشاره به واحدهای مسکونی مشارکتی طرح اقدام ملی مسکن، گفت: واحدهای طرح اقدام ملی که به شیوۀ مشارکت با انبوه‌سازان ساخته می‌شود، برای خانوارهای دهک درآمدی پنج به بالا است و به نظر نمی‌رسد در در تامین آورده این واحدها مشکلی ایجاد شود، همچنین مالکیت بسیاری از این واحدهای مسکونی در اختیار انبوه‌ساز است که به قیمت روز فروخته خواهد شد.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران، در بیان پیشرفت پروژه‌های مشارکتی طرح اقدام ملی، عنوان کرد: پیشرفت واحدهای مسکونی مشارکتی تا کنون بین 20 تا 25 درصد برآورد می‌شود و بعید است ساخت این واحدها تا پایان سال 1400 به اتمام برسد. البته تکمیل این واحدها به عزم دولت برای ساخت واحد مسکونی بستگی دارد.

فارس

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman