یک استاد دانشگاه مطرح کرد:

نیاز کشور به پنج میلیون واحد مسکونی

نیاز کشور به پنج میلیون واحد مسکونی
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۶ | ۱۳۹۹/۰۶/۱۷

استاد حوزه اقتصاد مسکن در دانشگاه با اشاره به این‌که دولت تدبیر و امید در شش سال نخست خود در سکان امور اجرایی کشور با موضوع تولید مسکن قهر کرد،گفت: عملکرد ضعیف دولت در حوزه مسکن موجب شده است تا در شرایط کنونی کشور به پنج میلیون واحد مسکونی نیاز داشته باشد.
به گزارش اخبار ساختمان، سیدمحمود فاطمی با اشاره به این‌که دولت تدبیر و امید در شش سال نخست خود در سکان امور اجرایی کشور با موضوع تولید مسکن قهر کرد، اظهار داشت: عملکرد ضعیف دولت در حوزه مسکن موجب شده است تا در شرایط کنونی کشور به پنج میلیون واحد مسکونی نیاز داشته باشد.

وی با بیان این‌که برای مبارزه با گرانی مسکن باید این کالای اقتصادی از حالت سرمایه‌ای خارج شود، گفت: متاسفانه جولان دلالان در بازار مسکن به‌طور کامل مشهود است و این افراد مسکن را می‌خرند و پس از گذشت مدتی آن را با قیمت بالاتر به افراد مختلف می‌فروشند که خود این اتفاق یک سوداگری را در بازار مسکن رقم می‌زند.

این استاد حوزه اقتصاد دانشگاه با اشاره به این‌که در شش سال نخستی که دولت با حوزه مسکن قهر کرد شاهد وارد شدن آسیب‌های فراوان به بیش از ۳۰۰ شغل به‌طور مستقیم و هزار و ۵۰۰ شغل به‌طور غیرمستقیم در کشور بودیم، عنوان کرد: تنها راهکار در شرایط کنونی برای خروج بخش مسکن از رکود تورمی تولید مسکن است تا از فشار تقاضا برای خرید مسکن در جامعه کاسته شود.

فاطمی با بیان این‌که عدم تولید مسکن در شش سال اخیر موجب گرانی نرخ اجاره برای مستاجران در سه سال گذشته شده است، افزود: بازار اجاره مسکن در تهران و کلانشهرهای کشور بسیار نابسامان است به‌طوری ‌که باید برای بخش اجاره مسکن از سوی کارشناسان و تحلیل‌گران برجسته اقتصادی برنامه دقیق و جامعی نوشته شود.

وی با انتقاد کامل از بی‌توجهی دولت نسبت به تامین مسکن اقشار کم‌درآمد در جامعه تصریح کرد: دهک اول تا سوم درآمدی در جامعه برای تامین هزینه خرید و حتی اجاره مسکن در شرایط بحرانی به سر می‌برند و دولت‌های گذشته برای تامین مسکن دهک‌های پایین جامعه گام‌های اساسی برداشتند اما در دولت تدبیر و امید شاهد وقوع چنین اتفاقی نبودیم.

تهران نیوز

برچسب ها:

تولید مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman