یک نماینده مجلس مطرح کرد:
تفکیک راه از شهرسازی یک ضرورت است
نماینده مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تبدیل وزارت راه وشهرسازی را به 2 وزارتخانهی مجزای راه و ترابری و مسکن و شهرسازی را یک ضرورت دانست.
به گزارش اخبار ساختمان، علیرضا پاکفطرت در جلسه کمیسیون عمران مجلس که با حضور معاونین حوزه حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، بیان کرد: از آنجا که حوزه حمل و نقل، حوزه بسیار گستردهای است، ضرووت داشت که وزارت راه و ترابری که در دنیا به عنوان یک وزارت لجستیک شناخته میشود، با حوزه مسکن و شهرسازی ادغام نمیشد.
علیرضا پاکفطرت ادامه داد: معتقدم با ادغام 2 وزارتخانه و ایجاد وزارت راه و شهرسازی، هم حوزه مسکن و شهرسازی و هم حوزه راه و ترابری و لجستیک دچار ضعف و تزلزل شد.
او با بیان اینکه در شهرها و روستاها در این دو حوزه اتفاق خاصی رخ نداده است، گفت: در حالیکه حوزه مسکن در همین چند سال گذشته در دنیا به سمت صنعتیسازی حرکت کرده و از تکنولوژیهای پیشرفته در امر مسکن استفاده شده است، متاسفانه در ایران از آن غافل بودهایم.
علیرضا پاکفطرت افزود: در حوزه راه و ترابری نیز راههای کشور به خوبی نگهداری نشده و توسعه پیدا نکرده است، در حالی که میتوانستیم در حمل ونقل هوایی، ریلی و دریایی پیشرفتهای بهتری داشته باشیم و از این راه، درآمدهای ارزی خوب و اشتغال پایداری را ایجاد کنیم.
او با تاکید بر لزوم تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی به 2 وزارتخانه جدا، گفت: در صورت تفکیک این 2 بخش کلیدی، با توجه به تحریمهایی که با آن روبرو هستیم، میتواند باعث ایجاد توسعه در کشور شود و البته انجام نشدن آن نیز میتواند کشور را به عقب برگرداند، کمااینکه امروزه شاهد عقب رفت این دو حوزه در کشور هستیم.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر گستردگی معاونتهای وزارت راه و شهرسازی و حجم کاری عظیم آنها، یادآورشد: یک نفر به تنهایی نمیتواند پاسخگوی این معاونتها و حجم کاری آنها باشد، لذا با توجه به مساحت کشور، قرارگیری ایران در مسیر راه ابریشم و نیازمندی کشورهای همسایه به تبادل کالاها از مسیر ایران به سایر کشورهای مجاور، این کار بسیار ضروری است و باید وزارت راه و ترابری از حوزه مسکن و شهرسازی جدا شود.
علیرضا پاکفطرت خاطرنشان کرد: با تفکیک این دوحوزه، علاوه بر تمرکزبیشتری بر مسائل راه و ترابری، میتوان با توجه به شرایط جغرافیایی استراتژیکی که در منطقه وجود دارد، توسعه، رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در کشور ایجاد کرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین آمار بالای تلفات جادهای را از دیگر معایب ادغام این دو وازرتخانه ذکر و اضافه کرد: متاسفانه ایران وضعیت خوبی در بحث حمل و نقل جادهای در بین ۱۹۰ کشور جهان ندارد و این موضوع در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست.
ایسنا
علیرضا پاکفطرت ادامه داد: معتقدم با ادغام 2 وزارتخانه و ایجاد وزارت راه و شهرسازی، هم حوزه مسکن و شهرسازی و هم حوزه راه و ترابری و لجستیک دچار ضعف و تزلزل شد.
او با بیان اینکه در شهرها و روستاها در این دو حوزه اتفاق خاصی رخ نداده است، گفت: در حالیکه حوزه مسکن در همین چند سال گذشته در دنیا به سمت صنعتیسازی حرکت کرده و از تکنولوژیهای پیشرفته در امر مسکن استفاده شده است، متاسفانه در ایران از آن غافل بودهایم.
علیرضا پاکفطرت افزود: در حوزه راه و ترابری نیز راههای کشور به خوبی نگهداری نشده و توسعه پیدا نکرده است، در حالی که میتوانستیم در حمل ونقل هوایی، ریلی و دریایی پیشرفتهای بهتری داشته باشیم و از این راه، درآمدهای ارزی خوب و اشتغال پایداری را ایجاد کنیم.
او با تاکید بر لزوم تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی به 2 وزارتخانه جدا، گفت: در صورت تفکیک این 2 بخش کلیدی، با توجه به تحریمهایی که با آن روبرو هستیم، میتواند باعث ایجاد توسعه در کشور شود و البته انجام نشدن آن نیز میتواند کشور را به عقب برگرداند، کمااینکه امروزه شاهد عقب رفت این دو حوزه در کشور هستیم.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر گستردگی معاونتهای وزارت راه و شهرسازی و حجم کاری عظیم آنها، یادآورشد: یک نفر به تنهایی نمیتواند پاسخگوی این معاونتها و حجم کاری آنها باشد، لذا با توجه به مساحت کشور، قرارگیری ایران در مسیر راه ابریشم و نیازمندی کشورهای همسایه به تبادل کالاها از مسیر ایران به سایر کشورهای مجاور، این کار بسیار ضروری است و باید وزارت راه و ترابری از حوزه مسکن و شهرسازی جدا شود.
علیرضا پاکفطرت خاطرنشان کرد: با تفکیک این دوحوزه، علاوه بر تمرکزبیشتری بر مسائل راه و ترابری، میتوان با توجه به شرایط جغرافیایی استراتژیکی که در منطقه وجود دارد، توسعه، رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در کشور ایجاد کرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین آمار بالای تلفات جادهای را از دیگر معایب ادغام این دو وازرتخانه ذکر و اضافه کرد: متاسفانه ایران وضعیت خوبی در بحث حمل و نقل جادهای در بین ۱۹۰ کشور جهان ندارد و این موضوع در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست.
ایسنا
برچسب ها:
وزارت راه و شهرسازیتازهترین اخبار ساختمان
نکات مهمی که در خرید مسکن باید به آن توجه کنید
همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می شوند
با پنج میلیارد تومان کجای تهران دنبال خانه بگردیم؟
تحویل واحدهای مسکن ملی به شرط تامین زیرساخت ها
یک متر خانه در این منطقه 2.5 میلیارد تومان!
قیمت واحدهای مسکن ملی در تهران اعلام شد
صنعت ساخت مسکن پیشران اقتصاد ملی کشور است
اجرای 488 هزار واحد مسکن ملی در روستاها
رکوردشکنی قیمت اجاره بها در دولت سیزدهم
رفع گرفتگی لوله پلاستیکی آب گرم (راهنمای رسوب زدایی جامع)
6 ویژگی یک ایزوگام خوب چیست؟
82 هزار خانه در کشور نوسازی شده است
بررسی ویژگیها و راهکارهایی برای پاکیزگی کامل سرویس بهداشتی با استفاده از کاشی و سرامیک
راهکارهایی برای بهبود عملکرد صنعتی متانول شیراز
بازار داغ خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکن ملی
پربازدیدترین اخبار
تحویل واحدهای مسکن ملی به شرط تامین زیرساخت ها
با پنج میلیارد تومان کجای تهران دنبال خانه بگردیم؟
بررسی هفت افسانه در بازار اجاره مسکن
همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می شوند
نکات مهمی که در خرید مسکن باید به آن توجه کنید
6 ویژگی یک ایزوگام خوب چیست؟
82 هزار خانه در کشور نوسازی شده است
رفع گرفتگی لوله پلاستیکی آب گرم (راهنمای رسوب زدایی جامع)
نگاه نامطمئن سرمایه گذاران به آینده بازار ساخت و ساز
رکوردشکنی قیمت اجاره بها در دولت سیزدهم
اجرای 488 هزار واحد مسکن ملی در روستاها
صنعت ساخت مسکن پیشران اقتصاد ملی کشور است
قیمت واحدهای مسکن ملی در تهران اعلام شد
یک متر خانه در این منطقه 2.5 میلیارد تومان!
ساخت بلندترین برج ساعت مسکونی در دبی به نام دروازه لندن