در مازندران انجام شد؛

رشد پنج برابری بیمه کارگران ساختمانی

رشد پنج برابری بیمه کارگران ساختمانی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۴ | ۱۳۹۹/۰۶/۰۵

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: از سال ۹۲ تا کنون ۴۶ هزار و ۳۴۳ کارگر ساختمانی در مازندران بیمه شدند که نسبت به پیش از دولت تدبیر و امید شاهد افزایش بیش از پنج برابری تعداد بیمه شدگان کارگری ساختمانی در استان هستیم.
به گزارش اخبار ساختمان، کامران اصغری با اشاره به اینکه هفته دولت، فرصت مناسبی برای اطلاع‌رسانی اقدامات انجام یافته توسط دولت در مناطق مختلف کشور است، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید تمام امکانات خود را برای مقابله با کرونا به میدان آورده و هفته دولت فرصت و بستری مناسب برای تبیین و تشریح خدمات و دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی در این شرایط خاص است.

وی در تشریح دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه مدیریت روابط کار (از سال ۹۲ تا کنون) از انجام بیش از ۱۱۲ هزار مورد بازرسی ادواری و موردی از کارگاه ها، به ویژه کارگاه های ساختمانی و معادن برای پیاده سازی مقررات ایمنی در جهت کاهش حوادث ناشی از کار خبر داد و تصریح کرد: با همکاری انجمن صنفی کارگران و استاد کاران ساختمانی استان برای نخستین بار در کشور حدود ۲۲۰ هزار ساعت آموزش ایمنی کارگران ساختمانی برای ۲۸هزار نفر انجام شد.

افزایش کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه های مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از افزایش کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه ها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار به تعداد حدود ۶۸۰ کمیته، بررسی حدود ۸۵ هزار تقاضای مشاغل سخت و زیان آور در کمیته های بدوی و تجدید نظر، راهبری تأسیس بیش از ۷۷۹ تشکل کارگری و کارفرمایی خبر داد و گفت: اجرای مدل خود بازرسی درون کارگاهی و استقرار مسئولین ایمنی در کارگاه ها با هدف افزایش سطح ایمنی، کاهش چشمگیر درصد نقض آراء قطعی مراجع حل اختلاف کار در دیوان عدالت اداری به کمتر از دو درصد آراء قطعی مراجع رسیدگی کننده و پیشرفت قابل ملاحظه آراء سازشی در هیئت تشخیص وحل اختلاف درجهت افزایش رضایتمندی کارگر وکارفرما از اقدامات مهم در در حوزه مدیریت روابط کار بوده که تاکنون انجام گرفته است.

اصغری با اشاره به افزایش چند برابری میزان آموزش تشکل ها و مراجع حل اختلاف با موضوع قوانین کار و تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: میانگین مدت زمان رسیدگی در مراجع حل اختلاف کار با رعایت اصل رسیدگی طبق قانون ومقررات کار کاهش یافت.

افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران بهشهر/تاسیس۵۲ باب خانه بهداشت کارگری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران برگزاری نخستین المپیاد فرهنگی و ورزشی کارگران کشور در مازندران با حضور ۲۸ استان در ۲۰ رشته را از جمله دستاوردهای مدیریت اجتماعی این نهاد برشمرد و گفت: برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت ۹۸۰ شهید کارگر استان مازندران ، برگزاری سالانه جشنواره امتنان از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه به منظور شناسایی و تجلیل از نیروهای کار مولد، متخصص، مخترع، مبتکر و ساخت تعداد ۶ مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران در استان مازندران با هدف افزایش رفاه و سلامت قشر شریف کارگر بخشی از دستاوردهای مهم در حوزه اجتماعی است.

وی در ادامه از تکمیل و افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران شهرستان بهشهر خبر داد و افزود: ۵۲ باب خانه بهداشت کارگری در واحدهای مشمول بالای ۵۰ نفر تاسیس و فعال سازی شد.

اجرای طرح های پژوهشی شیوع شناسی اعتیاد و بررسی سلامت برای کارگران

این مسئول با اشاره به برگزاری ۴۲۱ دوره آموزشی با موضوع مهارت های زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی (اعتیاد-ایدز-طلاق)برای بیش از ۱۱ هزار و ۴۸۵ کارگر، از اجرای طرح های پژوهشی شیوع شناسی اعتیاد و بررسی سلامت روان در بنگاههای اقتصادی برای جامعه کارگری خبر داد.

اصغری با اشاره به اینکه طرح ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید (کاج) در ۶۲ واحد تولیدی برای هزار و ۲۸۳ نفر از کارگران اجرا شد، خاطرنشان کرد: طرح حمایت غذایی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی استان مازندران در ۱۵ مرحله و طرح پیشگیری از اعتیاد و پیمایش ملی خشونت ، نشاط و سرمایه اجتماعی ویژه جامعه کار و تولید نیز عملیاتی شد.

وی گفت: از سال ۹۲ تا کنون ۴۶ هزار و ۳۴۳ کارگر ساختمانی در مازندران بیمه شدند که نسبت به پیش از دولت تدبیر و امید شاهد افزایش بیش از ۵ برابری تعداد بیمه شدگان کارگر ساختمانی در استان هستیم وپیش بینی می کنیم این عدد به حدود ۵۵ هزار بیمه شده برسد که نشان از توجه ویژه دولت به این قشر زحمتکش دارد.

ایسنا

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman