ساخت‌وساز در خراسان جنوبی رونق می‌گیرد

ساخت‌وساز در خراسان جنوبی رونق می‌گیرد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۳ | ۱۳۹۹/۰۶/۰۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و اساسی ترین اقداماتی که در نتیجه عنایت دولت و پیگیری‌های استاندار در استان آغاز شده، موضوع احداث ۲۸ هزار واحد مسکن روستایی و شهری است که با آمار واحدهای مسکونی ساخته شده در ۱۰ سال گذشته برابری می‌کند.
به گزارش اخبار ساختمان، سیدکمال‌الدین میر جعفریان، به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: مقایسه شرایط موجود استان با آن چه در ابتدای دولت یازدهم داشته‌ایم، این تغییرات را به خوبی نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه نتیجه و پیامد خدمات دولت تدبیر و امید در استان، ارتقاء کمی و کیفی شاخص‌ها بوده است، ادامه داد: در برخی شاخص‌ها مانند زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، برق، آب، گاز، ارتباطات، صدا و سیما، آموزش و... که در ابتدای دولت یازدهم بسیار پایین تر از میانگین کشوری بوده‌ایم، با اقدامات مطلوبی که طی این مدت انجام گرفته، به شرایط مطلوبی دست یافته‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در تشریح این شاخص‌ها و تغییرات صورت گرفته گفت: در بحث زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، تنها ۴.۳ درصد طول راه‌های استان، بزرگراه بوده که در حال حاضر این رقم با ۲.۵ برابر رشد به ۱۰.۸ درصد رسیده است.

میرجعفریان با بیان اینکه ۲۵۹ کیلومتر راه های اصلی استان هم با ۳.۵ برابر رشد به ۹۱۶ کیلومتر رسیده است، تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی راه آهن نیز از اقدامات مطلوب دولت در استان است.

وی افزود: در بحث تأمین روشنایی نیز در حال حاضر کلیه روستاهای استان از نعمت برق برخوردارند و در این زمینه از شاخص‌های کشوری، جلوتریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برخورداری ۹۹ درصد جمعیت شهری استان از آب شرب و بهداشتی پایدار و سالم، تصریح کرد: در بحث برخورداری جمعیت روستایی از آب شرب سالم و بهداشتی نیز از ۷۱ درصد در شروع دولت یازدهم به ۷۵.۵ درصد در شرایط فعلی رسیده‌ایم.

میرجعفریان ادامه داد: از مجموع ۵۰۰ روستای استان که با کمبود آب مواجهند، ۱۱۴ روستا فاقد شبکه‌اند و مابقی زیرساخت‌های لازم را دارند، اما در بحث پایداری آب با مشکل مواجهند که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا دو سال آینده، این دغدغه نیز به طور کامل برطرف می‌شود.

وی درخصوص تأمین زیرساخت‌های ارتباطی نیز گفت: رشد ۲ برابری ضریب نفوذ تلفن همراه (از ۴۰ درصد به ۷۹ درصد)، افزایش ۲.۵ برابری ضریب نفوذ ایرانسل (از ۱۶ درصد به ۴۰ درصد) و رشد چهار برابری ضریب نفوذ تلفن روستایی (از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد)، از مهم‌ترین خدمات دولت به مردم استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در بحث اتصال روستاها به شبکه سراسری گاز نیز از رقم ۱۵ درصدی ابتدای دولت یازدهم به ۸۴ درصد رسیده‌ایم و این رقم با اقدامات فعلی شرکت گاز، همچنان در حال رشد و افزایش است.

میرجعفریان به مقایسه وضعیت امکانات و خدمات آموزشی پرداخت و گفت: وجود ۲۷۴۹ مدرسه و افزایش سرانه فضای آموزشی از ۶.۳ به ۸.۲ متر مربع از اتفاقات خوب این حوزه است و در همین زمینه در استان، اقدامات ارزنده‌ای در راستای حذف مدارس کانکسی و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی غیر استاندارد برداشته شده است.

وی، وضعیت سرانه‌های ورزشی را تشریح و اظهار کرد: سرانه فضاهای روباز از ۱۹ صدم به ۲۵ صدم متر مربع رسیده و در سرانه فضاهای ورزشی سرپوشیده نیز از ۱۲ صدم به ۱۵ صدم. مترمربع رسیده‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر تحولات ویژه رخ داده در حوزه بهداشت و درمان استان نیز بیان کرد: تعداد تخت‌های بیمارستانی استان از ۸۰۱ تخت در ابتدای دولت یازدهم به ۱۴۱۹ تخت در شرایط فعلی افزایش یافته است.

میرجعفریان ادامه داد: بهره برداری از ۵۹ مرکز بهداشتی که در هفته دولت امسال و با حضور مقامات کشوری به نتیجه می‌رسد نیز در ارتقاء شاخص های بهداشتی و درمانی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی به برنامه‌های هفته دولت اشاره و خاطرنشان کرد: افتتاح و کلنگ زنی ۱۵۱۵ پروژه و طرح با اعتبار چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام است.

میرجعفریان تصریح کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت و شخص استاندار به مناطق روستایی، بیش از ۷۰ درصد برنامه‌های هفته دولت در روستاهای استان اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: این طرح و برنامه‌ها، نتیجه کارهای کارشناسی، نیازسنجی‌های صورت گرفته و اولویت بندی‌های انجام شده در سفرهای شهرستانی استاندار است.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman