نایب رئیس مجلس تشریح کرد:

واکاوی موضوع ودیعه مسکن نمایندگان

واکاوی موضوع ودیعه مسکن نمایندگان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۱۰ | ۱۳۹۹/۰۶/۰۲

نایب رئیس مجلس در خصوص سوال رسانه‌ها از موضوع ودیعه مسکن نمایندگان گفت: خط قرمزی وجود ندارد که رسانه‌ها به این موضوع ورود کنند.
به گزارش اخبار ساختمان، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره ودیعه مسکن نمایندگان و حواشی پیرامون‌ آن گفت: هیئت‌رئیسه مجلس پیگیری این موضوع را به بنده و یکی از ناظران هیئت‌رئیسه سپرده است. نمایندگان مجلس یا در تهران هستند و خانه دارند و یا از شهرستان می‌آیند که باید در تهران خانه داشته باشند.

وی اضافه کرد: در جلسه‌ای که ما داشتیم، که هنوز تعدادی از نمایندگان در هتل مستقر هستند، این تعدادی که در هتل مستقر بودند، به ما گفتند که ما از شما چیزی نمی‌خواهیم، فقط خواهش ما این است که یک خانه ۱۲۰ متری در تهران برای ما بگیرید، حتی در ولنجک و یا بالای شهر هم نخواستند، برخی گفتند یک خانه نزدیکی مجلس بگیرید؛ بررسی کردیم که اصلا نمی‌توانیم این متراژ خانه را تهیه کنیم.

نیکزاد ادامه داد: افرادی که از استان کهگیلیویه و بویراحمد و دیگر استان‌ها نماینده شده‌اند، ۱۲۰ متر جوابگوی آنها نیست، زیرا رفت و آمدها زیاد است. در هر صورت ما از روشی وارد شدیم و سعی کردیم حداقل‌ها را داشته باشیم. حال این سوال مطرح می‌شود که وقتی نماینده مجلس نمی‌تواند مسکن مناسب در تهران داشته باشد، پس تکلیف کسی که پنج میلیون تومان حقوق می‌گیرد، چیست؟ البته من خجالت می‌کشم که خانه‌دار شدن برای یک جوان در تهران رؤیا شده است.

وی اضافه کرد: اگر نماینده‌ای از ما درخواست منزل ۵۰۰ متری کرد، از قول من بنویسید و بگویید که نیکزاد چنین چیزی گفته است، اما تا به حال نماینده‌ای چنین درخواستی نداشته است، بلکه گفته‌اند حداقل یک خانه ۱۵۰ متری برای ما در تهران بگیرید.

نیکزاد در ادامه گفت: ما باید نمایندگان تهران را از این موضوع جدا کنیم، نه ارباب‌رجوع دارند و نه کسی از آنها شغل می‌خواهد، مثلا حوزه انتخابیه چهار شهرستان است، اگر نمی‌خواستم به حوزه‌های انتخابیه سرکشی کنم، بیخود کرده‌ام که نماینده شده‌ام، برای این کار چهار دفتر نیاز دارم، در هر دفتر هم ۲ نفر باید کار کنند، مجلس برای کل دفتر نماینده در چهار شهرستان ۱۲ میلیون پول می‌دهد و می‌گوید دفترت را مدیریت کن. برای این کار دو راه وجود دارد، یا باید از طریق اسپانسر هزینه‌ها تأمین شود که در سال پایانی مجلس ممکن است برای نماینده مشکل ایجاد کرده و حیثیت او را ببرد و یا اینکه با این عدد و رقم باید تلفن و رفت و آمدها و بلیت هواپیما را مدیریت کنی. این در حالیست که در ملاقات مردمی هم باید کمکی به مردم بشود.

وی تصریح کرد: حقوق نماینده از حقوق مدیران دولت بسیار پایین‌تر است. پولی هم که می‌دهند شاید در ظاهر زیاد باشد، اما باید با آن، هزینه‌های تلفن، خودرو و دفاتر را تامین کرد.

افق

برچسب ها:

بازار مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman