مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور مطرح کرد:

تهیه مسکن ارزان‌قیمت ضرورت دارد

تهیه مسکن ارزان‌قیمت ضرورت دارد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۴ | ۱۳۹۹/۰۵/۳۰

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور گفت: ورود خیران به بخش مسکن و تهیه مسکن ارزان‌قیمت برای اقشار نیازمند و کم برخوردار بسیار اهمیت دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، محسن خاکپور در مجمع عمومی هیأت امنای خیرین مسکن‌ساز استان سمنان اظهار کرد: در کنار تمام امور خیر و مساعدت‌ها و اقدامات عام‌المنفعه‌ای که در کشور جاری بوده، حوزه مسکن و توجه به آن نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است.

او همچنین اضافه کرد: دست به دست هم دهیم و با اهدای مسکن به نیازمندان، مسیر زندگی یک خانواده را رو به پیشرفت، تعالی و رفاه و آسایش سوق دهیم.

خاکپور اضافه کرد: ما نهایت تلاش خود را برای پیگیری امور مرتبط با انجمن خیران مسکن‌ساز استان در قالب پیگیری امکانات اداری و دولتی و همچنین حضور و استفاده از ظرفیت خیران ملی به کار خواهیم گرفت.

مدیران اجرایی مسیر حضور خیران را تسهیل کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط استان، مسیر پیش رو برای حضور خیران در بحث مسکن را تسهیل و هموار سازند.

منوچهر فخری با بیان اینکه ما مدیران در خصوص تسهیل گری امور و هموارسازی مسیر برای حضور خیران مسؤول هستیم، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امر مسکن در استان، ضمن فراهم آوردن امکانات، زمینه را برای حضور خیران فعال‌تر کنند.

وی افزود: در این میان، توقعات از دو اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بسیار زیاد است.

فخری گفت: خیران در انجمن خیرین مسکن‌ساز استان تا امروز اقدامات بسیار مطلوبی را صورت دادند و احداث یک هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی در استان گوشه‌ای از فعالیت این انجمن است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه حضور و همکاری خیران با دستگاه‌های اجرایی استان راهگشای بسیاری از مشکلات است، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تا به‌منظور ساخت مسکن برای افراد بی‌بضاعت در نقاطی که زمین در دسترس قرار دارد، با تغییر کاربری و ایجاد ارزش‌افزوده، زمین رایگان در اختیار انجمن خیرین مسکن‌ساز قرار دهیم.

او تأکید کرد: شهرداری‌ها توان و ظرفیت بسیار مطلوبی به جهت مساعدت در امور انجمن خیرین مسکن‌ساز دارند و نیاز است تا در راستای کاهش هزینه‌های جاری این انجمن، ورود کنند.

۴۳ محله کم‌برخوردار در استان سمنان شناسایی شد


مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: از بین ۱۷۳ تشکل مردم‌نهاد در استان که دارای مجوز فعالیت هستند و ۴۰۰ تشکلی که از سایر دستگاه‌ها مجوز دریافت کردند، انجمن خیرین مسکن‌ساز استان سمنان یکی از فعال‌ترین تشکل‌هاست.

امیر بینایی با بیان اینکه عملکرد انجمن خیرین مسکن‌ساز استان سمنان، بسیار فعال، پویا و منظم است، ادامه داد: انجمن خیرین مسکن‌ساز به‌صورت مستمر و فعال در برنامه‌های آموزشی این اداره کل شرکت و گزارش مالی خود را به‌موقع ارائه می‌دهند.

وی افزود: برای ساخت مسکن برای اقشار کم برخوردار و نیازمند، لازم است یک پیوست فرهنگی و اجتماعی قوی همراه با در نظر گرفتن امکانات باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان بیان کرد: ۴۳ محله کم‌برخوردار در استان شناسایی شده که عمده آسیب موجود در این محلات، خانه‌های مخروبه‌ای است که شرایط سکونت ندارد.

بینایی خاطرنشان کرد: خیران در این محلات می‌توانند ضمن کمک به نیازمندان به‌منظور تأمین مسکن، بافت قدیمی و فرسوده را احیاء و مشکلات این محله‌ها را کاهش دهند.

افکارنیوز

برچسب ها:

بازار مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman