رئیس کمیته امداد کشور خبر داد:

۲۰ هزار مسکن مددجویی ساخته خواهد شد

۲۰ هزار مسکن مددجویی ساخته خواهد شد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۳ | ۱۳۹۹/۰۵/۳۰

رئیس کمیته امداد کشور از اجاره نشینی بیش از ۲۱۹ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی در سراسر کشور خبر داد و گفت: کمیته امداد امسال برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن مددجویی برنامه ریزی کرده است.
به گزارش اخبار ساختمان، بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از توجه ویژه به بیماران صعب العلاج به عنوان سیاست همیشگی این نهاد حمایتی نام بر و اظهار کرد: ما در کمیته امداد نسبت به مراقبت از سالمندان و بیماران صعب العلاج که امکان درمان ندارند، تا آخر عمر موظفیم، اما در قبال سایر جامعه تحت پوشش، توانمند سازی در دستور کار قرار دارد.

وی از تلاش برای توانمندسازی مددجویان به جای پرداخت مستمری خبر داد و افزود: اشتغال، مسکن و پیوست فرهنگی سه رکن اصلی توانمند سازی در کمیته امداد است.

بختیاری با بیان اینکه دولت و مجلس و استانداران حمایت بسیار خوبی از کمیته امداد داشتند،ادامه داد: دولت در بودجه ۹۹ و در بحث اشتغال افزون بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفت که در مجلس شورای اسلامی و با موافقت نماینده دولت، ۱۴۰۰‌ میلیارد تومان دیگر به این اعتبار اشتغال زایی اضافه شد.

وی از تخصیص ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به اشتغال مددجویان خبر داد و گفت: حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش اشتغال روستایی و ۷۰۰ میلیارد تومان از صندوق امداد ولایت برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته شده است.
رئیس کمیته امداد کشور ادامه داد: امسال ۲۰۰ هزار تعهد اشتغال داریم که عمده این فرصت های شغلی که چیزی حدود ۶۵ درصد را به خود اختصاص می دهد، برای اشتغال روستایی است که عمده این اعتبار نیز به اشتغال خانگی تخصیص یافته است.

وی با اشاره به توفیقات فرشبافان تحت پوشش این نهاد گفت: فرش تولیدی توسط مددجویان کمیته امداد به صورت رسمی با نامگذاری برند "احسان" ثبت جهانی می شود.

بختیاری با اشاره به توجه ویژه این نهاد به اشتغال در بخش کشاورزی و دامداری افزود: علاوه بر فعالیت های این بخش، ۲۵ درصد پیله ابریشم کشور توسط مددجویان کمیته امداد تولید می شود.

وی با اشاره به کارآفرینی تعدادی از مددجویان در سراسر کشور افزود: امروز در گرمسار نیز از طرح یک مددجو بازدید کردیم که طی آن تسهیلات کمیته امداد منجر به اشتغال یک بانوی سرپرست خانوار در این شهرستان شده و همچنین برای ۱۱ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده و با افزایش تسهیلات حتی آمادگی افزایش اشتغال نیز را دارد که این مهم بسیار ارزشمند است.

رئیس کمیته امداد کشور از حمایت ویژه از کارآفرینان خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا در بحث کارآفرینی آمادگی داریم با تعهد ایجاد ۴۰ فرصت شغلی، تا سقف ۲۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه اشتغال زایی به متقاضی پرداخت نماییم .

وی با بیان اینکه در استان سمنان در سال قبل ۲۲۰۰ فرصت شغلی با استفاده از تسهیلات اشتغال زایی با اعتبار ۸۳ میلیارد تومان ایجاد شده است خاطرنشان کرد: امسال نیز ۳۶۰۰ فرصت شغلی در قالب پرداخت ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات برای استان سمنان در نظر گرفته شده است که در صورت جذب، این رقم نیز افزایش می یابد.

بختیاری از ساخت مسکن برای مددجویان به عنوان یکی از سرفصل های کاری این نهاد نام برد و گفت:امسال در همین راستا قرادادی به منظور احداث ۲۰ هزار مسکن با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور منعقد شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱۹ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد مستاجر هستند اضافه کرد: با موافقت دولت و همراهی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اختصاص زمین رایگان در نقاطی که زمین ‌موجود است، برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مدجویان کمیته امداد و بهزیستی برنامه ریزی شده تا این افراد نیز خانه دار شوند.

بختیاری به تمجید از حمایت های استاندار سمنان پرداخت و با اشاره به طرح پیشنهادی شتابا از سوی استاندار سمنان که قرار است در سراسر کشور اجرایی شود گفت: پیشنهاد استاندار سمنان در خصوص طرح شتابا( شبکه توانمند سازی ایتام در بورس ایران) نیز در کشور در حال پیگیری و اجراست و این طرح پیشنهادی به زودی به ثمر خواهد نشست .

وی ادامه داد: این طرح امروز در استان به صورت پایلوت رونمایی شد و یک‌هزار نفر از ایتام تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

ایسنا

برچسب ها:

مسکن مددجویی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman